ارائه کتاب احکام صرافی در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3812211
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴

ارائه کتاب احکام صرافی در نمایشگاه قرآن

گروه اقتصاد ـ کتاب احکام صرافی توسط سیدجعفر ربانی نگاشته شده و از سوی انتشارات پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر منتشر شده که در این دوره از برگزاری نمایشگاه قرآن کریم ارائه شده است.

به گزارش ایکنا؛ در فصل اول این کتاب به مطالبی همانند معنای صرافی، صرافی نماد دقت، تاریخچه صرافی، صرافی در دولت‌های اسلامی، آمار صرافی‌ها و صرافی در عصر معصومین(ع) اشاره شده است.

در فصل دوم این کتاب با عنوان «احکام شغل صرافی» موضوعاتی نظیر حکم شرعی صرافی، رعایت شرایط عمومی داد و ستد، شرایط فروشنده و خریدار، پیش فروش و نسیه، استفتاء از آیت الله مکارم شیرازی، قرض و صرافی و زکات در سرمایه صرافان پرداخته شده است.

در فصل سوم این کتاب با عنوان «احکام محل کسب» چند موضوع شامل مباح بودن، نام و تابلو، نصب آیات قرآن، استحکام، استفتاء از آیت‌الله مکارم شیرازی، کارمندان و تزاحم نامحرمان مورد بررسی قرار گرفته است.

فصل چهارم این کتاب با عنوان «احکام صرافان» موضوعاتی نظیر احکام خرید و فروش، ایجاد بازار سیاه ارز، استفتاء از حضرت امام خمینی(ره)، مساوات با مشتریان، مشارکت، امانتداری، معامله با کفار و فریب کفار در معامله منتشر شده است.

در فصل پنجم این کتاب با عنوان «احکام پول‌ها» نیز موضوعاتی همانند پول در قرآن، اهمیت پول، تاریخ پول، تعریف پولشویی، روش‌های پولشویی، جعل اسکناس، معاوضه پول نو و کهنه، پول‌های عتیقه و معامله با سکه‌های طلا منتشر شده است.

در فصل ششم این کتاب با عنوان «مبادله طلا و نقره» موضوعاتی همانند تعریف بیع صرف، شرایط صحت بیع صرف، طلب، قبض وکیل، احکام بیع صرف، تساوی وزنی و مجموعه احکام طلا و نقره مورد بررسی قرار گرفته است.

این کتاب در 137 صفحه و با قیمت 35 هزار ریال ارائه شده است.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار«قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از 21 اردیبهشت تا 4 خرداد در مصلای حضرت امام خمینی (ره) در حال برپایی است.

انتهای پیام

captcha