ایثار اجتماعی، ادامه فرهنگی ایثار و شهادت است
کد خبر: 3812218
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵
مدیر خانه فرهنگ ایثار:

ایثار اجتماعی، ادامه فرهنگی ایثار و شهادت است

گروه جهاد و حماسه ــ فرهاد مجلسی، مدیر خانه فرهنگ ایثار گفت: در این خانه سعی داریم به مردم بگوییم ایثار اجتماعی در حقیقت ادامه راه ایثار و شهادت است که باید به شکل جدی پیگیری شود.

فرهاد مجلسی
فرهاد مجلسی، مدیر خانه فرهنگ ایثار، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ درباره فعالیت‌های این مرکز اظهار کرد: خانه فرهنگ ایثار برای سال پنجم در نمایشگاه قرآن حضور دارد. این مرکز سعی دارد با اقدامات خود فرهنگ ایثار، شهادت و فداکاری را ترویج کند.
وی افزود: این خانه تلاش دارد تا به مردم بگوید فرهنگ ایثار و شهادت تنها در دفاع مقدس خلاصه نمی‌شود، بلکه ایثار اجتماعی هم می‌تواند نمونه‌ای از فرهنگ ایثار باشد. برای مثال موضوعاتی، چون سیل و زلزله از جمله محور‌هایی است که روی آن تاکید وِیژه داریم. در حقیقت پیام ما این است در شرایط فعلی، کمک به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان می‌توان شکلی زیبا از ایثار را در برگیرد.
مدیر خانه فرهنگ ایثار ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های این مرکز مسابقه ایثارنوشت است. این مسابقه با مشارکت مردم رخ می‌دهد. در این مسابقه از مردم می‌خواهیم خاطرات خود را در زندگی روزمره که به نوعی تداعی‌گر ایثار است برای ما نوشته و ارسال کنند تا به بهترین خاطره جایزه اهدا شود.
وی تصریح کرد: موضوع دیگری که در این خانه مد نظر قرار می‌گیرد موضوع رونق تولید است. در این بخش هم از مردم خواسته‌ایم تا برای ما بنویسند رونق تولید از دیدگاه آنان چیست. همچنین راه‌هایی که از نگاه آن‌ها منجر به رونق می‌شود را به ما پیشنهاد دهند.
مجلسی در پایان تاکید کرد: میز گفتمان ایثار سومین فعالیتی است که ما در این خانه انجام می‌دهیم. در این میزگرد مردم دور یک میز نشسته و پیرامون موضوع ایثار بحث و گفت‌وگو می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود تا هم آسیب‌شناسی صورت گیرد هم این‌که فرصت‌ها شناسایی شود.

انتهای پیام
captcha