روزه‌داری و درک واقعی فقرا/تلاوت قرآن را ترک نکنیم
کد خبر: 3812256
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

روزه‌داری و درک واقعی فقرا/تلاوت قرآن را ترک نکنیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ امام جمعه موقت خرم‌آباد فلسفه روزه‌داری را درک و فهم معنای واقعی گرسنگی فقرا دانست و افزود: تلاوت قرآن علاوه‌بر ماه مبارک رمضان باید در طول سال استمرار داشته باشد.

روزه‌داری و درک واقعی فقرا/تلاوت قرآن را ترک نکنیمبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا، امام جمعه موقت خرم‌آباد شامگاه پنج‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت در جلسه تفسیر قرآن ماه مبارک رمضان در مسجد بعثت خرم‌آباد نگاه به قرآن و تماس چشمی با نور قرآن را از سفارشات دین برشمرد و اظهارکرد: ماه مبارک رمضان ماه قرآن است همچنان‌که در حالات امام علی(ع) آمده است که آن حضرت شب‌های رمضان تخت‌خواب را جمع می‌کرد و انس دائمی با قرآن داشت.

وی با تأکید بر این‌که باید تلاوت قرآن در طول سال تداوم داشته باشد و انس با قرآن ترک نشود، افزود: خدای متعال در قرآن‌کریم کسانی را که تدبر نمی‌کنند را توبیخ می‌کند.
امام جمعه موقت خرم‌آباد به تفسیر موضوعی ابتدای جزء هشتم قرآن‌کریم و آیات ابتدایی سوره انعام اشاره کرد و افزود: انسان باید از غذای بخورد که خداوند آن را حلال کرده باشد.

مصرف غذای جسم و روح باید توأم با شکرگزاری باشد

وی با ذکر این مطلب که خداوند متعال در خصوص خوردن و آشامیدن و غذای انسان تاکیدات و سفارشات فراوانی دارد، افزود: انسان باید بر غذای جسم مراقبت کند این در حالی است که غیر از غذای جسمی ما غذای فکری، غذای روحی و روانی داریم.
مسئول دفتر آستان قدس رضوی در لرستان اشاره با بیان اینکه انسان زمانی‌که از مادر متولد می‌شود مانند لوح محفوظ است اما به مرور ذهن خود را از ورودی های ذهنی پُر می‌کند، اضافه کرد: باید در ورودی ذهن دقت کنیم.
این مفسر قرآن‌کریم انس با قرآن را غذای روح و روان انسان دانست و خاطرنشان کرد: خداوند متعال توصیه می‌کند که غذای انسان باید حلال باشد.
وی با ذکر این مطلب که تاکید قرآن بر این است که از غذایی بخورید که از راه شرعی به دست آورده باشید، خاطرنشان کرد: بدون پرداخت نکردن وجوهات شرعی اجازه استفاده از اموال را نداریم.
حجت‌الاسلام متقی‌نیا طیب بودن غذا را رعایت موازین بهداشتی دانست و خاطرنشان کرد: اسراف نکردن قید دیگر خوردن و آشامیدن است چرا که ماه رمضان برای این است که اسراف نشود.
امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با ذکر این مطلب که ماه مبارک رمضان برای پرهیز از اسراف است، اضافه کرد: غذای ما در این ماه از سه وعده به دو وعده کاهش پیدا می‌کند این در حالی است که ما مشاهده می‌کنیم خرید و مصرف مواد غذایی در ماه رمضان بیشتر است.
وی با بیان این‌که مصرف غذای جسم و روح باید توأم با شکرگزاری باشد، اضافه کرد: خالق انسان به ما هشدار می‌دهد که هیچ‌گاه تابع شیطان نباشیم.

انتهای پیام

captcha