مجاهدت جوانان این مرز و بوم حماسه سوم خرداد را رقم زد
کد خبر: 3812302
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

مجاهدت جوانان این مرز و بوم حماسه سوم خرداد را رقم زد

گروه اجتماعی - معاون فرماندار فومن با اشاره به وقوع جنگ تحمیلی علیه ایران با پشتیبانی ابرقدرست‌ها، عنوان کرد: با مجاهدت بهترین جوانان این مرز و بوم در سوم خردادماه سال 61 حماسه آزادسازی خرمشهر محقق شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، حمید رضایی،‌ معاون سیاسی و امنیتی فرماندار شهرستان فومن روز گذشته،‌ 26 اردیبهشت‌ماه در جلسه ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی و حماسه سوم خرداد، با بیان اینکه دوستان و دشمنان انقلاب اذعان دارند نهضت بزرگمرد تاریخ، امام خمینی(ره) کم‌نظیر بوده است، اظهار کرد:‌ با مرجعیت و رهبری مثال‌زدنی امام راحل و اعتقاد راسخ ایشان به مردم، بعد از سال‌ها مبارزه و مجاهدت و تحمل تبعید و تقدیم هزاران شهید، ملت ایران از یوغ رژیم ستمشاهی آزاد شد و به استقلال رسید.

وی با بیان اینکه اهداف انقلاب در شعارهای محوری آن نمود یافته است، یادآور شد: اگرچه اهداف زیادی محقق شده است، اما امیدواریم روز به روز بتوانیم اهداف عالیه انقلاب را محقق سازیم.

معاون فرماندار فومن با اشاره به شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» به عنوان محورین‌ترین شعار نهضت امام، گفت: کسی شک ندارد که امروز جمهوری اسلامی ایران مستقل‌ترین کشور دنیاست و تحت تاثیر هیچ قدرتی نبوده و تصمیمات اساسی را خودش می‌گیرد و این را مدیون امام عزیز هستیم.

رضایی با اشاره به برگزاری رفراندوم در اولین اقدام بعد از پیروزی انقلاب، اظهار کرد: کمتر از دو ماه بعد از پیروزی انقلاب با رای 98 درصدی مردم، جمهوری اسلامی به عنوان نظام سیاسی کشور انتخاب شد. تدوین قانون اساسی و تصویب آن از طریق همه‌پرسی نیز نشان‌دهنده تاکید امام بر اداره حکومت توسط رای مردم بود.

وی گفت: نهالی که امام خمینی(ره) در سال 57 غرس کرد امروز به درخت تناوری تبدیل شده و برخلاف گفته دشمنان چهل سالگی خود را نیز بسیار باشکوه و تماشایی جشن گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به وقوع جنگ تحمیلی علیه ایران با پشتیبانی ابرقدرست‌ها، عنوان کرد: یکی از اقدامات دشمن پس از انقلاب این بود که دیوانه‌ای به نام صدام را وادار کرد به ایران حمله کند و بخش‌هایی از خاک کشور و خرمشهر عزیز به اشغال رژیم بعث درآمد، اما با مجاهدت بهترین جوانان این مرز و بوم در سوم خردادماه سال 61 حماسه آزادسازی خرمشهر محقق شد.

وی با تاکید بر اینکه ما وظیفه داریم سالروز آزادی خرمشهر و نام و یاد امام راحل را زنده نگه داریم، تصریح کرد: برنامه‌های متنوعی برای این دو مناسبت ارزشمند و بزرگ در نظر گرفته شده و لذا از ادارات انتظار داریم با انجام وظایف محوله در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این برنامه‌ها بکوشند.

معاون فرماندار فومن با اشاره به جنگ رسانه‌ای و اقتصادی دشمن علیه انقلاب، خاطرنشان کرد: باید تلاش مضاعف کنیم تا از یکسو ادای دین به انقلاب و امام و شهدا داشته باشیم و از سوی دیگر به دشمنان نشان دهیم همچنان پشتیبان نظام و ولایت فقیه هستیم.

سرهنگ جانباز، فرمانده سپاه ناحیه فومن نیز، حماسه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر قهرمان را مدیون فرماندهی‌های الهی حضرت امام دانست و گفت: فتح خرمشهر یک حادثه، یک عملیات و یک روز نبود، بلکه یک جریان الهی بود.

وی با بیان اینکه پیروزی خرمشهر به برکت خودباوری، توکل به خدا، اتحاد و همدلی، شجاعت و ایستادگی در برابر دشمن حاصل شد و اظهار کرد:‌ امروز دشمن به مرعوب شدن عده‌ای در داخل کشور دل بسته است، اما همانطور که فرمانده معظم کل قوا فرمودند هیچ جنگی نخواهد شد.

جانباز در ادامه از برگزاری نشست مشاوره حقوقی رایگان، سرکشی از خانواده‌های شهدا، ویزیت رایگان، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، افتتاح مسکن محرومین، کلنگ‌زنی پل روستایی و برگزاری یادواره‌های شهدا از اول لغایت چهارم خردادماه جاری خبر داد.

انتهای پیام

captcha