چشم داشتن به بیگانگان برای حل مشکلات کشور بیهوده است
کد خبر: 3812328
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

چشم داشتن به بیگانگان برای حل مشکلات کشور بیهوده است

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه ابهر با تأکید بر لزوم جدى‌تر شدن مدیریت‌ها و برنامه‌ریزى‌ها برای مقابله با مشکلات اقتصادى بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: چشم داشتن به بیگانگان برای حل مشکلات کشور بیهوده است.

چشم داشتن به بیگانگان برای حل مشکلات کشور بیهوده استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر با اشاره به در تشریح رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام اظهار کرد: لزوم جدى‌تر شدن مدیریت‌ها و برنامه‌ریزى‌ها برای مقابله با مشکلات اقتصادى، درمان بیمارى‌هاى اقتصاد کشور، اصلاح ساختارى بودجه کشور، اصلاح نظام بانکى که باید انجام شود، مدیریت شجاعانه و امیدوارانه، جهادى، همراه با اشراف میدانى بر مشکلات، عدم انفعال در برابر دشمن و شرطى نکردن اقتصاد به مسائل خارج، استفاده از ظرفیت وسیع مردمى کشور از جمله توصیه معظم‌له به دولت بوده است.
وی با تاکید بر اینکه از نظر رهبر معظم انقلاب مقابله با طرح آمریکا، از وظایف قواى سه‌گانه است، ادامه داد: ایشان رفع موانع «رونق تولید» به عنوان کلید حل بسیارى از مشکلات کشور، «اعتماد به جوانان» به عنوان راه‌حل اصلى مشکلات کشور، رفع نیازهاى واحدهاى تولیدى تعطیل شده، تلاش برنامه‌ریزى شده وبى‌وقفه براى خودکفایى به ویژه در زمینه کشاورزى و «سهولت کسب و کار» به عنوان دستور کار عمومى قوا اعلام کرده‌اند.
امام جمعه ابهر اولویت‌بخشى به حوزه کشاورزى، استفاده از خلاقیت نیروى انسانى کشور، رونق بخشیدن به تولید و راه‌اندازى کارخانه‌ها، مسکن‌سازى به عنوان رشته‌اى کارآفرین و مقاوم‌سازى اقتصاد را از دیگر توصیه‌های مقام معظم رهبری به سران سه قوه برشمرد.
وی با تاکید بر اینکه براى اصلاح امور نباید چشم به خارج دوخت، تصریح کرد: نیروی جوان و انقلابی از مهمترین سرمایه‌هایی است که کشور به دارا بودن آن‌ها به خود می‌بالد و آنچه که امروزه ما با آن مشکل داریم، مشکل مدیریت است.
رحیمی با اشاره به حتمی بودن بروز مشکل در صورت کنار گذاشته شدن انقلابیون گفت: اگر کارها را به کسانی که اهل اختلاس و اهل رومیزی و زیرمیزی و کسی که ضعف مدیریت دارد و کسی که توان ندارند تا خود را اداره کند، بدهیم، این جامعه مقاوم و اهل مقاومت نخواهد شد.
امام جمعه ابهر خاطرنشان کرد: مادامی که مدیران ارشد ما از کارهای بزرگ بترسند و در سایه حرکت کنند، مشکل حل نخواهد شد، چرا که مدیران نباید ترسو باشند و باید کارهای بزرگ را زلال و شفاف انجام دهند.
وی بر ضرورت همراهی قانون و بازرسان با مدیران قدرتمند گفت: همراهی و عدم مچ گیری الکی باید در راستای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باشد. مادامی‌که بانک‌های‌ ما ربوی است، زندان‌های ما نیز از ورشکستگان مالی پر خواهد شد، آن موقع باید التماس کنیم و جشن گلریزان برگزار کینم تا جمعی را از زندان آزاد کنیم
انتهای پیام
captcha