ارسال ۶۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره «نوجوان سالم»
کد خبر: 3812431
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

ارسال ۶۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره «نوجوان سالم»

گروه اجتماعی ــ معاون آموزش و پرورش لرستان گفت: در سال جاری شش هزار و ۵۰۰ اثر از ۲۴ شهرستان و منطقه لرستان به دبیرخانه جشنواره «نوجوان سالم» ارسال شده که ۱۴ نفر از داوران کار بررسی و ارزیابی آثار ارسالی را انجام داده‌اند.

ارسال 6500 اثر به دبیرخانه جشنواره «نوجوان سالم»به گزارش ایکنا از لرستان، اختتامیه هشتمین جشنواره نوجوان سالم جمعه، 27 اردیبهشت‌ماه با حضور مدیرکل آموزش و پرورش لرستان و سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری لرستان و جمعی دیگر از مسئولان به‌منظور تجلیل از برگزیدگان این جشنواره در سالن اجتماعات ناحیه دو خرم‌آباد برگزار شد.
رضا زینی‌وندمقدم، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این مراسم از معاونت تربیت بدنی و اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی به‌خاطر اجرای برنامه‌های متنوع و ارزشمندی که به‌منظور مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سطح استان اجرا شده است، تقدیر کرد.
وی بزرگ‌ترین سرمایه هر کشور را جوانان و نوجوانان و نیروی انسانی آن کشور نامید که به‌عنوان نیروی محرکه، موتور هر کشور را به حرکت در می‌آورند.
وی تصریح کرد: شکوفایی استعدادها و بالفعل شدن ظرفیت بالقوه نوجوانان و جوانان سعادت، تعالی و سربلندی هر کشور را موجب می‌شود.
زینی‌وندمقدم با بیان این‌که وظیفه آموزش و پرورش و همه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه بسیار سنگین است، گفت: با توجه به شرایط کنونی جامعه و دنیای امروز انجام آموزش‌های صحیح، اصولی، منطقی و با برنامه می‌تواند در این زمینه بسیار تأثیرگذار باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در پایان ابراز امیدواری کرد که با تربیت نوجوانان سالم، جامعه‌ای سالم داشته باشیم و به رشد، شکوفایی، توسعه، ترقی و سعادتی که شایسته مردم و کشور ماست، دست یابیم.
در این مراسم ولیزاده، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری لرستان با اشاره به ضرورت مقابله با آسیب‌های اجتماعی، گفت: یکی‌از راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پُرخطر برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها در سطح جامعه است که به تناسب موضوعات مختلف می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پُرخطر مؤثر باشد.
وی با تقدیر از دستگاه آموزش و پرورش، افزود: دستگاه تعلیم و تربیت همواره در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیشتاز و پای کار بوده است.
وی با اشاره به موضوع حقوق شهروندی، گفت: اگر چنین آموزش‌هایی هم در سطح جامعه عملی شود در سطوح بالاتر مشکلات کمتری مشاهده خواهیم کرد.
فرید بهرامی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان به بیان گزارشی از روند فعالیت و اقدامات انجام‌شده در اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش لرستان اشاره کرد و به ارائه عملکرد این حوزه در سال‌های اخیر پرداخت.
وی افزود: این جشنواره در دو بخش دانش‌آموزی و فرهنگیان در رشته‌های مختلفی همچون فیلم، عکاسی، روزنامه دیواری، نقاشی، تدریس و ... در سطح استان اجرا شده و با هدف شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های دانش‌آموزان و معلمان برگزار شده است.
بهرامی گفت: در سال‌ جاری شش هزار و پانصد اثر به دبیرخانه این جشنواره از 24 شهرستان و منطقه استان ارسال شده است که 14 نفر از داوران کار بررسی و ارزیابی آثار ارسالی را انجام داده که امروز در مراسم اختتامیه از برگزیدگان نهایی این جشنواره با حضور مسئولان تجلیل می‌شود.

انتهای پیام

captcha