۷۱ خانه عالم روستایی در سمنان فعالیت دارند
کد خبر: 3812434
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

۷۱ خانه عالم روستایی در سمنان فعالیت دارند

گروه اجتماعی ــ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد خانه‌های عالم روستایی استان سمنان ۷۱ باب است، گفت: مجموع زیربنای این خانه‌های عالم به حدود هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع می‌رسد.

71 خانه‌ عالم روستایی در سمنان فعالیت دارند

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان سمنان صبح امروز، 28 اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به استقرار مبلغان دینی و روحانیان در روستاهای استان سمنان، با بیان اینکه 71 خانه‌ عالم روستایی در استان سمنان فعالیت دارند، گفت:  مجموع زیربنای این خانه‌های عالم به حدود هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع می‌رسد.

وی ادامه داد: تلاش بر این است تا در تمام روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار استان یک روحانی مستقر شود که سال گذشته برای نیل به همین هدف 2 خانه عالم روستایی افتتاح شدند که در این راستا افتتاح خانه عالم روستای میان آباد پشت بسطام از اقدامات تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود بوده و این خانه عالم با زیربنای ۹۰ متر با کمک شورای اسلامی و دهیاری میان‌آباد، بخشداری و بنیاد مسکن در کنار کمک مردم و خیران ساخته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان متذکر شد: دومین خانه عالم افتتاح شده در سال ۹۷ در استان، متعلق به روستای کوهان میامی است، که این روستا نیز به‌واسطه جمعیت قابل قبول و استعدادهای فراوانی که دارد مستعد ایجاد یک خانه عالم بود که توانستیم در سال گذشته یک خانه عالم به مساحت زیربنای ۹۵ متر مربع را در این روستا بسازیم.

وی با بیان اینکه تعداد خانه‌های عالم استان سمنان در بازه زمانی ۱۵ ساله تقریباً دو برابر شده، یادآور شد: در سال ۸۲ تعداد خانه‌های عالم استان ۲۵ باب بوده اما اکنون بیش از ۷۰ خانه عالم فعال در استان وجود دارد و ساخت چندین خانه عالم روستایی دیگر نیز برای سال ۹۸ در برنامه قرار دارد.

انتهای پیام

captcha