تصویب سند ارتقای وضعیت زنان گیلان
کد خبر: 3812539
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

تصویب سند ارتقای وضعیت زنان گیلان

گروه اجتماعی - مدیرکل امور بانوان گیلان از تصویب سند ارتقای وضعیت زنان استان گیلان خبر داد و عنوان کرد:‌ این سند از طریق دستگاه‌ها با دو اولویت آموزش و اطلاع‌رسانی اجرا خواهد شد.

فاطمه رفیعی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، عشق و علاقه به همنوع را یکی از ویژگی‌های تربیت دینی و ملی ایرانیان دانست و اظهار کرد:‌ مردم براساس اصول اخلاقی منتظر درخواست کمک دیگران نمی‌مانند و خودشان  اقدام به ادای تکلیف می‌کنند.

وی مهربانی و میهمان‌نوازی مردم گیلان را زبانزد دانست و افزود: در حوادث و بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی شاهد هستیم که مردم به صورت خودجوش و از صمیم قلب عکس‌العمل نشان می‌دهند و به یاری هم‌وطنان خود می‌شتابند.

این مسئول فرهنگی از راه‌اندازی پویش مهربانی به همت دفتر امور بانوان و خانواده  استانداری گیلان از سال 95 خبر داد و اضافه کرد: در این پویش در کنار ستاد دیه استان و با کمک خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد به یاری زنان زندانی جرایم غیر عمد با شعار «زندان جای مادران نیست» می‌پردازیم.

مدیرکل امور بانوان گیلان با بیان اینکه در نخستین دوره پنج زندانی و در دومین دوره 19 زندانی زن آزاد شدند، گفت: جرم این زنان جرایم غیر عمد اقتصادی مانند صدور چک برای همسر و ضمانت مالی است که به علت نداشتن آگاهی حقوقی و مهارت کافی اتفاق می‌افتد.

وی تحکیم بنیاد خانواده را در دستور کار دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور دانست و یادآور شد: بانوانی که خود را مجهز به اطلاعات و مهارت‌های اجتماعی و حقوقی کرده‌اند موفق‌تر هستند لذا طی چند سال اخیر آموزش و اطلاع‌رسانی را سرلوحه برنامه‌های امور بانوان قرار داده‌ایم.

رفیعی از تصویب سند ارتقای وضعیت زنان استان گیلان خبر داد و عنوان کرد:‌ این سند از طریق دستگاه‌ها با دو اولویت آموزش و اطلاع‌رسانی اجرا خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان گیلان با بیان اینکه جشن گلریزان رشت در قالب پویش مهربانی فردا، 29 اردیبهشت‌ماه قبل از اقامه نماز مغرب و عشاء در سالن همایش دادگستری گیلان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری خیرین و بخشش و مدارای طلبکاران بتوانیم تعداد قابل توجهی از زنان زندانی را آزاد کنیم و به کانون گرم خانواده بازگردانیم.

وی با اشاره به فرزنددار بودن بیشتر بانوان زندانی به تبیین اثرات تخریبی زندانی بودن مادر برای بنیان خانواده پرداخت و یادآور شد: خیرین و نیکوکاران گیلانی همچنین می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب 0800213096 بانک تجارت، شماره کارت 5859837000516498 و کد دستوری #2*7777*780* واریز کنند.

انتهای پیام

captcha