کاهش مشارکت و مخالفت با عدالت؛ مهم‌ترین ایرادات استانی‌شدن انتخابات
کد خبر: 3812559
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
سخنگوی شورای نگهبان مطرح کرد:

کاهش مشارکت و مخالفت با عدالت؛ مهم‌ترین ایرادات استانی‌شدن انتخابات

گروه سیاسی ــ عباسعلی کدخدایی ضمن اعلام نظر نهایی شورای نگهبان درباره اصلاح قانون انتخابات، گفت: این طرح ناقض حقوق نامزدها و مردم است و کاهش مشارکت مردم در انتخابات را به دنبال دارد و عدالت انتخاباتی را نیز تأمین نمی‌کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، ظهر امروز، در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی نظر نهایی شورای نگهبان درباره اصلاح قانون انتخابات را اعلام کرد.

وی این مصوبه مجلس را دارای بیش از 10 مورد ابهام، 4 مورد خلاف شرع و تعدادی خلاف قانون اعلام کرد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: سعی خواهیم کرد نظرات تفصیلی شورای نگهبان از ایرادات و ابهامات این شورا به طرح اصلاح قانون انتخابات تا ظهر امروز به مجلس ارسال کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس طبق روال همیشگی در جلسات فوق العاده شورای نگهبان بررسی شد که بر این اساس موارد متعددی محل ابهام واقع شد به دلیل اینکه متن مصوب به خوبی گویا نیست.

کدخدایی با بیان اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات دارای 10 مورد ابهام، 4 مورد خلاف شرع و مواردی هم خلاف قانون اساسی تشخیص داده شد، گفت: شورای نگهبان با نفس استانی شدن انتخابات مشکلی ندارد اما این طرح ناقض حقوق نامزدها و مردم بوده و کاهش مشارکت مردم در انتخابات را به دنبال دارد.

وی تأکید کرد: عدالت انتخاباتی با طرح استانی شدن انتخابات تأمین نشده است.

captcha