تیراندازی ارتش نیجریه به حامیان شیخ زکزاکی
کد خبر: 3812647
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴

تیراندازی ارتش نیجریه به حامیان شیخ زکزاکی

گروه بین‌الملل ـ نیروهای ارتش نیجریه به روی تظاهرات‌کنندگانی که خواستار آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی، روحانی شیعه و رهبر جنبش اسلامی این کشور بودند، آتش گشودند که چندین نفر در این تیراندازی به شدت زخمی شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از پرس‌ تی‌وی؛ تظاهرات‌کنندگان در این تظاهرات که شامگاه دیروز جمعه(27 اردیبهشت ماه) برگزار شد، خواستار اجرای عدالت و آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش که به اتهامات واهی در زندان به سر می‌برند، بودند.

این روحانی شیعه و همسرش از دسامبر 2015 و در پی یورش نیروهای نظامی به خانه‌‌شان در ایالت «کادونا» در شمال این کشور زندانی شده‌اند.

شیخ زکزاکی در جریان یورش به خانه‌اش، بینایی یکی از چشم‌هایش را از دست داد و همسرش به شدت زخمی شد و همچنین 300 نفر از هوادارانش و نیز سه پسرش کشته شدند.

در سال 2016، دادگاه عالی فدرال نیجریه حکم آزادی بی قید و شرط او را از زندان صادر کرد؛ اما دولت تاکنون حاضر به آزادکردن او نشده است.

به گفته وکیل شیخ زکزاکی و همسرش، آنها به علت وخامت وضعیت جسمانی نتوانستند در جلسه دادگاه که در اسفند سال قبل برگزار شد، شرکت کنند.

وی گفت: با اینکه دادگاه دستور رسیدگی به وضعیت موکلان من را صادر کرده، اما تاکنون مراقبت‌های پزشکی با وجود وخامت جسمانی، برای آنها در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام

 

captcha