جمع‌آوری مصاحف مازاد منازل برای مناطق سیل‌زده
کد خبر: 3812650
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
ابتکار آستان قدس رضوی در نمایشگاه قرآن امسال؛

جمع‌آوری مصاحف مازاد منازل برای مناطق سیل‌زده

کانون خبرنگاران نبأ ــ مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با حضور در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پایتخت در مصلای امام خمینی(ره) از برنامه‌های متنوع این مرکز از جمله جمع‌آوری قرآن‌های مازاد منازل و ارسال آن برای مناطق سیل‌زده کشور خبر داد.

محمدابراهیم سعیدی، مسئول ارتباطات مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ درباره فعالیت‌های این مرکز در بخش عترت بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: در این دوره از نمایشگاه غرفه آستان قدس رضوی با هفت مرکز شامل مؤسسه چاپ و انتشارات، بنیاد پژوهش‌ها، مؤسسه آفرینش‌های هنری، انتشارات حرم مطهر رضوی، به‌نشر، مرکز قرآن کریم، مرکز امور بانوان و خانواده حضور دارد.
وی بیان کرد: پرده‌خوانی رضوی با موضوع هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو با حضور استاد بصیری، نقال و پرده‌خوان آیینی رضوی، محفل اذان‌گاهی قرائت قرآن کریم، مناجات‌خوانی «آمدم ای شاه، پناهم بده»، جلسه قرآن کریم رضوی با حضور خاد‌م‌یاران رضوی از جمله فعالیت‌های غرفه آستان قدس رضوی در این دوره از نمایشگاه است.
جمع‌آوری قرآن‌های مازاد در منازل برای مناطق سیل‌زده در مصلی

مسئول ارتباطات مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین در این غرفه طرح‌های آموزشی مرکز قرآن کریم شامل طرح‌های آموزش عمومی، طرح ملی حفظ، طرح ملی شباب‌الرضا، طرح ساماندهی جلسات آموزش قرآن کریم به مخاطبان معرفی می‌شود.
سعیدی، جذب نذورات قرآنی به‌صورت نقدی، معرفی و تبلیغات راه‌های جدی نذورات، خلق اثر سوخته‌نگاری با حضور داود نوروزی، خادمیار هنری و معرفی مرکز قرآن کریم و طرح‌های قرآنی آستان قدس رضوی را از دیگر فعالیت‌های این غرفه برشمرد.
وی اظهار کرد: در غرفه مؤسسه چاپ و انتشارات، تعویض قرآن‌های فرسوده با قرآن‌های حرم مطهر رضوی صورت می‌گیرد؛ همچنین قرآن‌های مازاد در منازل برای مناطق سیل‌زده جمع‌آوری می‌شود. در مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی نیز دو جلد از نفیس‌ترین قرآن‌های موجود در گنجینه مخطوطات آستان قدس رضوی مورد معرفی قرار گرفته است.
 
جمع‌آوری قرآن‌های مازاد در منازل برای مناطق سیل‌زده در مصلی
مسئول ارتباطات مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی اضافه کرد: یکی از این آثار، نمایش قرآن بایسنقری اثر بایسنقر میرزا از مشهورترین شاهزادگان و فرزند شاهرخ و نوه تیمور گورکانی مربوط به قرن نهم هجری است که کتیبه استادانه و زیبای او به خط ثلث جلی بر سر ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد که از آثار با شکوه هنر معماری در عهد تیموری و توسط بانو گوهرشاد خاتون مادر وی بنا شده است، دیده می‌شود.
وی گفت: اثر دیگر، قرآن ابراهیم سلطان، مجموعه‌ای منتخب از 12 سوره قرآن کریم است که در 16 ورق بسیار نفیس به خط ثلث و محقق ابراهیم سلطان فرزند شاهرخ و نوه تیمور گورکانی در سال 827 هجری قمری کتابت و بر روضه منوره رضویه وقف شده است.

مسئول ارتباطات آستان قدس رضوی با اشاره به یازدهمین سال حضور آستان مقدس در این نمایشگاه و استقبال خوب مردم، گفت: آستان قدس رضوی به‌‌عنوان یکی از سردمداران مباحث قرآن و یکی از بزرگ‌ترین موقوفات قرآنی کشور است؛ مشهد هم در حوزه‌های مختلف قطب قرآنی کشور جای دارد و هم در زمینه تلاوت و حفظ و در بحث تدریس و مسابقات قرآن همواره نماینده‌ای درجه یک در عرصه بین‌الملل داشته است؛ در جوار مقدس امام رضا(ع) همیشه جایی بوده که علاقه‌مندان به قرآن و علوم قرآنی در آنجا جمع می‌شوند و تولیدات فاخری شکل گرفته است که جای دارد مورد معرفی عموم مردم قرار گیرد که این نمایشگاه این فضا را مهیا کرده است.
 
جمع‌آوری قرآن‌های مازاد در منازل برای مناطق سیل‌زده در مصلی
وی با اشاره به فعالیت‌های درونی و بیرونی آستان قدس رضوی، بیان کرد: فعالیت درونی این آستان مقدس را معاونت تبلیغات و اداره قرآنی در دست دارد که منحصر به چارچوب حرم مطهر است؛ همچنین مرکز قرآن کریم به‌عنوان یک مرکز تخصصی، متولی فعالیت‌های قرآنی بیرون از حرم مطهر است که در عرصه شهری، استانی، کشوری و بین‌المللی فعالیت دارند.
یادآور می‌شود، بیست‌و‌هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌ کریم 21 اردیبهشت افتتاح شد و تا 4 خرداد از ساعت 17 الی 24 در مصلای بزرگ تهران پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
الهام مهران‌راد
انتهای پیام
captcha