جای خالی آموزش‌های کاربردی قرآن در نمایشگاه چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3812673
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵

جای خالی آموزش‌های کاربردی قرآن در نمایشگاه چهارمحال و بختیاری

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول امور روحانیان ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری گفت: اگر شخصی در نمایشگاه قرآن با حمایت اداره‌کل تبیلغات اسلامی و یا اداره‌کل ‌ارشاد ‌حاضر شود و در رابطه با تعداد سوره‌ها، مکی و مدنی بودن آن‌ها، آیات ناسخ و منسوخ، جزء، حزب و صفحه‌بندی قرآن و ... سخن بگوید زیبایی‌های قرآن بیشتر مورد توجه مؤمنان قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین البرز رئیسی، مسئول امور روحانیان ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری، شب گذشته، 28 اردیبهشت‌ماه در بازدید از غرفه ایکنا ‌در نمایشگاه قرآن ‌اظهار کرد: برپایی نمایشگاه قرآن با غرفه‌هایی مرتبط با موضوع قرآن در ماه مبارک رمضان توفیق بزرگی است که در استان شاهد آن هستیم.

وی با بیان اینکه جای آموزش‌های کاربردی قرآن در نمایشگاه خالی است، تصریح کرد: اگر شخصی در نمایشگاه با حمایت اداره‌کل تبیلغات اسلامی و یا اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حاضر شود و در رابطه با تعداد سوره‌ها، مکی و مدنی بودن آن‌ها، آیات ناسخ و منسوخ، جزء، حزب و صفحه‌بندی قرآن، ترجمه و تفسیر، قصص قرآنی که معجزه جاوید پیامبر(ص) است و در آن دست برده نشده است صحبت کند و یا در رابطه با اینکه چرا برای سوره اول قرآن که فاتحه نام‌ دارد و معروف به ام‌الکتاب است یک صفحه خاص اختصاص داده شده و یا اینکه چرا به پنج آیه ابتدایی سوره بقره نیز یک صفحه اختصاص داده شده است سخن بگوید زیبایی‌های قرآن بیشتر مورد توجه مؤمنان قرار می‌گیرد.

‌رئیسی در ادامه با بیان اینکه برای این آموزش 10 روز هم زیاد است لذا زمان نمایشگاه فرصتی مناسب برای چنین آموزشی است، گفت: حتی می‌توان از هر اداره و  یا هر کانون مسجد یک نفر به‌‌عنوان نماینده این مطالب را فراگیرد و در اختیار دیگر افراد مجموعه قرار دهد. این موضوع‌ بحثی است که جایش در نمایشگاه قرآن خالی است و مطلوب است همه ساله از این طرح در راستای ترویج قرآن استفاده شود. ‌

مسئول امور روحانیان ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر مردم بیشتر از قرآن بدانند بیشتر نیز از آن استفاده خواهند کرد و با افزایش آگاهی‌ طرح‌های تلاوت و جزء خوانی‌ها نیز بیشتر در منازل  اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خرید جلدهایی از قرآن که مخصوص یک جزء خاصی از قرآن است نکته دیگری است که باید به آن توجه و تذکرات لازم در رابطه با آن به مردم داده شود، ادامه داد: متأسفانه در مساجد جلدهای بسیاری از جزء‌های مختلف قرآن مشاهد می‌شود که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند لذا بهتر است به جای اینکه کتاب‌های تک جزئی را خیرات و یا به مساجد اهدا کنیم قرآن کامل را تهیه و اهداء کنیم که مورد استفاده بیشتری قرار می‌گیرد.

‌رئیسی طرحی پیشنهادی به رادیو استان داد و بیان کرد: رادیو استان سعی کند یک ساعتی از روز را به پخش قرآن اختصاص دهد و البته این برنامه مخصوص ماه مبارک نباشد و در طول سال اجرا شود که این برنامه سبب می‌شود تا همگان در طول برنامه‌های روزمره به قرآن نیز توجه کنند.

وی در پایان گفت: گروه‌های مختلفی به نمایشگاه قرآن آمدند اما برای استقبال بیشتر نیاز به تبلیغات خاص‌تری است تا اصناف مختلف نیز در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

انتهای پیام

captcha