از طراحی تا چاپ قرآن در مؤسسه «رستو» مالزی
کد خبر: 3812687
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱

از طراحی تا چاپ قرآن در مؤسسه «رستو» مالزی

گروه بین‌الملل ــ مؤسسه‌ غیرانتفاعی کتابت و نشر قرآن کریم مالزی (یایاسان رستو) در شهر شاه‌عالم با تولید سالانه قریب یک میلیون نسخه قرآن کریم با استفاده از ادوات و تجهیزات مدرن چاپ سهم بسزایی در تهیه و عرضه قرآن کریم در مالزی و دیگر ملل مسلمان جهان اسلام ایفا می‌کند.

به گزارش ایکنا، مؤسسه قرآنی «یایاسان رستو» مالزی با ارائه قرآن‌های حاشیه‌نگاری‌شده، نمونه‌ای از هنر خطاطی و نقاشی را در نمایشگاه بین‌المللی قرآن به نمایش گذاشته است

ده مرحله برای آماده سازی و چاپ قرآن در این مؤسسه انجام می‌شود که به شرح زیر است: مرحله نخست اجرای طراحی اولیه است، پس از آن نوبت به مرحله اسکن نقوش و طرح‌ها می‌رسد که با نرم افزار اتوکد انجام می‌شود.

مرحله بعد حاشیه‌‌نگاری و اجرای طلاکاری روی طرح است؛ بعد از آن، حاشیه‌ها و سطوح مرحله به مرحله توسط هنرمندان رنگ‌آمیزی می‌شود و پس از این مرحله خطاطی آیات قرآن توسط خوشنویسان انجام می‌شود.

پس از آن، آیات توسط متخصصان چک و تأیید می‌شود و بعد طراحی و اجرای کارهای هنری به صورت دستی پایان می‌یابد و سرانجام آخرین مرحله، مرحله چاپ و انتشار است.

همچنین، بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از 21 اردیبهشت تا 4 خردادماه در مصلای حضرت امام خمینی (ره) در حال برپایی است.

انتهای پیام

captcha