انقلاب اسلامی؛ مردمی‌ترین انقلاب معاصر
کد خبر: 3812706
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷

انقلاب اسلامی؛ مردمی‌ترین انقلاب معاصر

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی‌ انقلاب اسلامی را مردمی‌ترین انقلاب معاصر دانست و اظهار کرد: مردم پایبند به آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.

انقلاب اسلامی؛ مردمی‌ترین انقلاب معاصربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجتالاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آلهاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عصر روز گذشته، 28 اردیبهشت‌ماه در مراسم جزءخوانی قرآن کریم در مصلی امام خمینی(ره) با اشاره به ضرورت توجه به نعمت‌های خاص الهی ابراز کرد: برخی نعمت‌های الهی عام نظیر علم، قدرت و وحدت عام است، اما در انقلاب اسلامی نعمت‌های خاص زیادی وجود دارد.

وی انقلاب اسلامی را مردمی‌ترین انقلاب معاصر دانست و اظهار کرد: مردم پایبند به آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند و تنها انقلاب بدون خیانت به آرمان‌هایش پس از یک چله پرافتخار بوده است و با قدرت عمل کرده و در عین حال مهربان، با گذشت، باشکوه و با اراده و صداقت، صراحت، بااقتدار، بامروت و جوانمردی عمل کرده است.

امام جمعه تبریز تأکید کرد: دچار نشدن به رکود و خموشی پس از نظام سازی، عدم اتکا به چپ‌روی‌ها، عدم اتکا به شلیک اولین گلوله حتی به صدام و آمریکا، دفاع پس از حمله دشمن از امتیازات خاص انقلاب اسلامی ایران است که باید به این نعمت الهی توجه کنیم.

وی ادامه داد: ما هیچ‌گاه حمله نکردیم و آغازگر جنگ نبودیم و تنها از خودمان دفاع کردیم، فرود آوردن ضربت متقابل محکم به دشمن، ایستادگی برابر زورگویان و گردن‌کشان، چه آن‌هایی که با صراحت با ما برخورد کردند و چه با آنها که از پشت پرده به مقابله با ایران پرداختند، از دیگر امتیازات انقلاب اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنین حمایت از مستضعفان و محرومان عالم، انعطاف‌پذیری، آماده تصحیح خطای خود بودن، ثبات و امنیت و تمامیت ارضی، شکسته شدن ابهت قلدران و مستکبران عالم در طول ۴۰ سال انقلاب، مشارکت مردم بر مسائل سیاسی را از دیگر امتیازات خاص انقلاب اسلامی ایران برشمرد.

وی با اشاره به انسجام داخلی مردم در برابر توطئه دشمنان تأکید کرد: مردم هر کجا دیدند توطئه دشمنان ما زیاد بوده همت، وحدت و همدلی شأن بیشتر شده است، امسال هم برابر این همه یاوه‌گویی استکبار جهانی، روز قدس پرشکوه‌تر از سال‌های قبل خواهد بود چرا که مردم در مقابل این تهدیدها در داخل منسجم‌تر خواهند شد.

امام جمعه تبریز در پایان با اشاره به اینکه ما قبول داریم در دوران بعد از انقلاب اسلامی، یک سری ریزش‌ها داشتیم، بیان کرد: اما باید رویش‌های انقلاب را هم ببینیم، حضور نسل جوان در مراسم اعتکاف، نماز جمعه، شب‌های قدر ماه رمضان و تربیت مدافعین حرم از رویش‌های انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام

captcha