جای خالی اخلاق در جامعه به شدت حس می‌شود
کد خبر: 3812734
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

جای خالی اخلاق در جامعه به شدت حس می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه امروز جای خالی اخلاق در جامعه به شدت حس می‌شود، افزود: برای اینکه دیگران را به راه درست هدایت کنیم باید با صبوری و اخلاق خوش در این مسیر گام برداریم.

عدم دانش کافی در استفاده از فضای مجازی؛ مشکل اساسی خانواده‌هابه گزارش ایکنا از یزد، محمدحسین ریاحی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، روز گذشته، 28 اردیبهشت ماه در دوره آموزشی با عنوان نماز، فضای مجازی، آسیب‌ها و تهدیدها، نداشتن دانش در فضای مجازی را مشکل اساسی خانواده‌ها دانست و اظهار کرد: متاسفانه امروزه خانواده‌ها به جای اینکه سطح دانش خود را در زمینه فضای مجازی بالا ببرند، در مقابل این رویداد مقاومت می‌کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مهارت همراه با علم و تجربه را امری ضروری بیان کرد و گفت: بحث فضای مجازی بسیار گسترده است و برای اینکه خانواده‌ها بتوانند فرزندان خود را در زمان استفاده از این فضا کنترل کنند باید در کنار آنها حضور داشته باشند و علاوه بر نظارت صحیح بر فرزندان، آگاهی خود را نیز افزایش دهند.
حجت‌الاسلام فروهر، مدرس این دوره آموزشی نیز با اشاره به اخلاق خوش پیامبر(ص) بیان کرد: پیامبر اسلام خلق عظیمی داشتند و در تمام زندگانی خود از این روش بسیاری از مردم را مجذوب خویش ساخت؛ امروز جای خالی اخلاق در جامعه به شدت حس می‌شود و برای اینکه دیگران را به راه درست هدایت کنیم باید با صبوری و اخلاق خوش در این مسیر گام برداریم.
حجت‌الاسلام فروهر آموزش فضای مجازی را مهمترین نیاز جامعه امروزی بیان کرد و گفت: در جامعه امروز فضای مجازی پیچیده است و خطراتی از جمله جاسوسی اطلاعات افراد، فیلمبرداری از موبایل کاربر بدون نیاز به اجازه وی، دستیابی آسان به فایل‌های شخصی کاربران و غیره در کمین هستند.
وی کنترل والدین برفرزندان در دنیای مجازی را امری سخت و البته مهم خواند و افزود: یکی از راه حل‌های مفید در مدیریت صحیح فرزندان، الگوسازی است؛ فرزندان آنچه ما می‌خواهیم نمی‌شوند بلکه آنچه می‌شوند که ما هستیم؛ والدین بعنوان الگوی موثر بر فرزندان باید حرف و عملشان یکی باشد و ابتدا باید خودشان در استفاده از فضای مجازی حدود را رعایت کنند.
فروهر با اشاره به اینکه از بین ده نفر که نیاز به مشاوره دارند فقط یک نفر به مشاور مراجعه می‌کند اظهار کرد: متاسفانه هزینه بالای برخی مراکز مشاوره باعث شده والدین نتوانند مشکلات فرزندان خود را حل کنند که در برخی موارد مضراتی از جمله عدم آرامش در خواب، خسته‌تر شدن بعد از خواب، دیرخوابیدن و غیره به دنبال خواهد داشت.
وی آموزش‌های لازم را به حاضران معرفی کرد و ضمن توضیحات تکمیلی گفت: تا زمانی که والدین دانش خود را در این زمینه افزایش ندهند، کنترل فرزندانشان بسیار مشکل و حتی غیرممکن خواهد شد.

انتهای پیام

captcha