فعالیت بیش از ۱۵۰۰ شورای زکات در روستاهای گیلان
کد خبر: 3812822
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱

فعالیت بیش از ۱۵۰۰ شورای زکات در روستاهای گیلان

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره امور اجرایی زکات گیلان گفت: بیش از ۱۵۰۰ شورای زکات روستا متشکل از معتمدان محل برای جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات در استان فعالیت دارند و هزار و ۷۶۳ روستا هم ‌به‌عنوان روستاهای زکات‌دهنده هستند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامد آزمایش، رئیس اداره امور اجرایی زکات استان گیلان، امروز، 29 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در جامعه، اظهار کرد: خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن کریم انسان‌ها را به اقامه نماز و پرداخت زکات سفارش کرده و این امر نشان‌دهنده اهمیت پرداخت زکات است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات موجب کاهش فاصله طبقاتی بین اغنیاء و فقرا می‌شود، خاطرنشان کرد: همگان وظیفه ‌داریم تا به فرهنگ‌سازی پرداخت زکات در جامعه تلاش کنیم.

آزمایش به فعالیت بیش از ۱۵۰۰ شورای زکات روستا متشکل از معتمدین محل برای جمع‌آوری و هزینه زکات اشاره کرد و گفت: در عید نوروز شورای زکات با کمک مردم ۱۳۰۰ سبد غذایی تهیه و بین خانوارهای نیازمند همان روستا توزیع کردند.

رئیس اداره امور اجرایی زکات استان گیلان با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در هر روستا از سوی شورای زکات همان روستا جمع‌آوری می‌شود، تصریح کرد: زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه صرف حل مشکلات نیازمندان همان محل توسط شورای زکات روستا می‌شود.

وی با بیان اینکه هزار و ۷۶۳ روستا در گیلان به‌عنوان روستاهای زکات‌دهنده هستند، افزود: دو هزار و ۷۲۸ نفر هم به‌عنوان عامل افتخاری در جمع‌آوری زکات به کمیته امداد کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم نیکوکار گیلان در سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند، خاطرنشان کرد: زکات پرداختی شامل زکات فطره، واجب و مستحب برای کمک به نیازمندان بوده است.

رئیس اداره امور اجرایی زکات گیلان تصریح کرد: کمک‌هزینه خرید جهیزیه، درمان، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، احداث، تعمیر و بازسازی مسکن، معیشت و اشتغال نیازمندان از مهم‌ترین سرفصل‌های هزینه کرد زکات است.

آزمایش به در پیش بودن عید سعید فطر اشاره کرد و افزود: کمیته امداد دبیرخانه شورای زکات است و مسئولیت جمع‌آوری و هزینه کرد زکات را به عهده دارد بنابراین مردم نوع‌دوست می‌توانند زکات فطریه خود را به کمیته‌های امداد سراسر استان، مراکز نیکوکاری و همچنین شورای زکات روستاها برای کمک به نیازمندان اهداء کنند.

انتهای پیام

captcha