فرهنگ‌سازی نیازمند آموزش است/ تبلیغ پرداخت زکات در 4 سطح
کد خبر: 3812893
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱

فرهنگ‌سازی نیازمند آموزش است/ تبلیغ پرداخت زکات در 4 سطح

گروه فرهنگی ـ مدیر ستاد اقامه نماز استان عنوان کرد: باید برگزاری دوره‌های آموزشی برای افراد ذی‌نفوذ در حوزه زکات، به‌صورت مستمر و زنجیروار در طول سال ادامه داشته باشد.

فرهنگ‌سازی نیازمند آموزش است/ تبلیغ پرداخت زکات در 4 سطحبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان، یکشنبه، 29 اردیبهشت‌ماه، در نشست شورای زکات استان گفت: متأسفانه در برخی حوزه‌ها، مسئله مهم آموزش و فرهنگ‌سازی مورد اغفال قرارگرفته است.
وی بابیان اینکه فرهنگ‌سازی نیازمند آموزش است افزود: اگر به دنبال دست بابی به خروجی و دستاوردی خوب در زمینه زکات هستیم باید ابتدا فرهنگ‌سازی این مهم عملیاتی شود که این خود نیز نیازمند آموزش است.
حسنی حلم بابیان اینکه آموزش در دستور کار دستگاه‌های متولی در حوزه زکات قرار گیرد اضافه کرد: روحانیون طرح هجرت، مستقر، ائمه جمعه و جماعات نقش مهمی در حیطه آموزش دارند که این گروه خود نیز نیازمند گذراندن دوره‌های تخصصی زکات هستند.
مدیر ستاد اقامه نماز استان با اشاره به اینکه روحانیون و مبلغین به‌صورت مستقیم با مردم در ارتباط هستند گفت: باید برگزاری دوره‌های آموزشی برای افراد ذی‌نفوذ در حوزه زکات، به‌صورت مستمر و زنجیروار در طول سال ادامه داشته باشد.
وی بابیان اینکه زکات محصولات کشاورزی بخش گسترده و مهمی را به خود اختصاص می‌دهد افزود: تبلیغ و فرهنگ‌سازی پرداخت در 4 سطح روستا، بخش، شهرستان و استان انجام شود تا این فرهنگ به‌کل بدنه جامعه منتقل شود.
انتهای پیام

captcha