افزایش اقبال جوانان مسلمان روسیه به قرآن‌آموزی
کد خبر: 3812913
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
نماینده روسیه در نمایشگاه قرآن بیان کرد:

افزایش اقبال جوانان مسلمان روسیه به قرآن‌آموزی

گروه بین‌الملل - دانشجوی روسی حاضر در بخش روسیه غرفه جامعه المصطفی(ص) العالمیه در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، اقبال جوانان مسلمان روس به فراگیری قرآن در سال‌های اخیر را رو به افزایش اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، «سلطان گل احمد»، دانشجوی مقطع کارشناسی جامعه‌المصطفی(ص) در قم است.
 
وی در نمایشگاه قرآن امسال در بخش روسیه غرفه جامعه‌المصطفی(ص)، فعالیت‌های دینی و قرآنی مسلمانان روسیه را برای بازدیدکنندگان تشریح می‌کند.
 
به گفته این دانشجوی روسی، در کشور روسیه 200 مدرسه اسلامی موجود است که در زمینه حفظ و روخوانی قرآن فعال هستند. بیشتر شیعیان روسیه در شهرهای ماخاچ قلعه و دربند واقع در جمهوری خودمختار داغستان و تعدادی نیز در قازان، تاتارستان، چچن و منطقه قفقاز زندگی می‌کنند.

گل احمد ادامه داد: در سال‌های اخیر، شیعیان روسیه در زمینه قرآنی فعال‌تر شده‌اند و در برخی مسابقات قرآن که در مسکو، اوفا و یا قفقاز برگزار می‌‌شود رتبه‌های اول و یا دوم را کسب کرده‌اند.

وی افزود: در سال‌های اخیر با فعالیت مبلغانی که در ایران درس خوانده‌اند، استقبال جوانان برای قرآن‌آموزی بیشتر شده است. همچنین جوانان شیعه با انجام تحقیق و آشنایی با آرای علمای راستین، سعی می‌کنند برخی آداب و عقاید نادرست مثل قمه‌زنی که پیشتر در این منطقه رایج بود را تصحیح کنند.
 
انتهای پیام
captcha