دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 3812940
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱

دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ آبا‌ن‌ماه امسال در شهر کرمان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، ‌به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان روز گذشته، 29 اردیبهشت‌ماه گفت: دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از تاریخ 16 تا 19 آبان‌ماه امسال در شهر کرمان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره از 26 اردیبشت‌ماه ‌منتشر شده است، افزود: این فراخوان در راستای اهداف آیین‌نامه و شناسایی، ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه هنرمندان موسیقی بومی سراسر کشور با اولویت معیارهای هنری و اصالت‌های فرهنگی-موسیقایی هر منطقه تهیه و تنظیم شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه این جشنواره در گستره ملی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به صورت غیررقابتی برگزار می‌شود، بیان کرد: دوره دوازدهم جشنواره موسیقی نواحی ایران با موضوع منظومه‌های تغزلی و عاشقانه به دبیری احمد صدری برگزار می‌شود.
وی با عنوان اینکه جشنواره موسیقی نواحی در سه بخش اصلی، جنبی و بخش ویژه برگزار می‌شود، تصریح کرد: امسال در دو بخش اجرا و پژوهش با موضوع منظومه‌های تغزلی و عاشقانه میزبان گروه‌هایی موسیقی نواحی از سراسر کشور هستیم.
علیزاده افزود: در بخش پژوهش علاوه بر ارائه مقالات پژوهشگران، نمایشگاه عکس، کارگاه‌های سازسازی و نمایشگاه کتاب و آثار صوتی و تصویری موسیقی نواحی را در نظر گرفته‌ایم.
وی با بیان اینکه موضوع بخش اصلی دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی تکیه بر اجرای آثار با کلام مبتنی بر منظومه‌های تغزلی از شاعران کهن ایران زمین و همچنین شاعران بومی با گویش‌ها و زبان‌های محلی در نظر گرفته شده است گفت: مدت زمان نمونه تصویری نباید از 15 دقیقه کمتر باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه تعداد افراد برای اجرا یک تا حداکثر سه نفر بر اساس اصالت‌های موسیقی هر منطقه خواهد بود، اظهار کرد: حداقل سن برای شرکت در این بخش 30 سال تمام یعنی متولدین 1368 و قبل از آن است.
وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا تاریخ 16 مهر‌ماه 1398 است گفت: اسامی پذیرفته‌شدگان بخش فراخوان پس از بررسی هیئت انتخاب صرفاً از طریق پایگاه‌های رسمی جشنواره اعلام خواهد شد.
علیزاده تأکید کرد: در بخش جنبی علاوه بر اجرای گروه‌ها در شهر کرمان، اجرای گروه‌های برگزیده جشنواره‌های استانی را در شهرستان‌های کرمان، اجرای پیشکسوتانی که تاکنون در جشنواره‌ای حضور نداشته‌اند، اجرای برگزیدگان بخش نواحی جشنواره موسیقی جوان و اجرای خاندان‌های موسیقی را که روایت نسل‌های موسیقی نواحی هستند را خواهیم داشت.
انتهای پیام

captcha