نشست «قرآن و رهنمودهای جهانی» برگزار شد
کد خبر: 3812982
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۷

نشست «قرآن و رهنمودهای جهانی» برگزار شد

گروه بین‌الملل ــ آیت‌الله اختری، طی سخنانی در نشست «قرآن و رهنمودهای جهانی»، حیات و زندگی را یکی از پیا‌م‌های اصلی قرآن کریم دانست.

به گزارش ایکنا؛ امروز، 29 اردیبهشت‌ماه، نشستی عمومی «قرآن و رهنمودهای جهانی» با سخنرانی آیت‌الله اختری در غرفه مؤسسه آل یاسین واقع در مصلی امام خمینی(ره) تهران محل برگزاری بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

آیت‌الله اختری در این نشست با بیان این که قرآنی حاوی پیامی برای تمامی انسان‌ها است، گفت: فلسفه نزول قرآن این بود که خدواند بر مردم جلوه کند و آن‌ها پیام را دریابند. خداوند در قرآن کریم عظمت کار پیامبران را می‌شمارد و به رسول اکرم(ص) می‌فرماید که به مردم بگو من از شما مزدی بر این (رسالت)  نمی‌طلبم این (قرآن) جز تذکری برای جهانیان نیست.

وی با اشاره به بخش‌هایی از کتاب «قرآن و سرمایه معنویت» که با قلم خود به رشته تحریر درآورده است، تصریح کرد: اولین پیام قرآن به انسان‌ها این است که بیایید، زنده و حی باشید. دشمنان می‌خواهند که انسانیت را بمیرانند. مستکبران می‌خواهند که در جهان انسانی زنده نباشد. زیر انسان زنده زیر بار ستم مستکبران نمی‌رود.

آیت‌الله اختری با اشاره به دشمنی مستکبران با قرآن و پیامبر اکرم(ص)، افزود: آنان می‌گویند که بیایید و شما هم مثل عربستان و مصر تحت سلطه ما باشید و مستکبران از آزادی مردم ایران ناراحت‌اند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم می‌خواهد که حیات بیافرید و زنده کند، تصریح کرد: این کتاب آسمانی می‌گوید که شما یک سرمایه بزرگی دارید که مال است، سرمایه بزرگتری دارید که جان شما است و دین از همه این سرمایه‌ها بزرگتر است. یعنی دین نسبت به جان و جان نسبت به مال اولویت دارد. انسان‌ها باید سرمایه‌های خودشان را بشناسند و بدانند از آن کجا باید استفاده کرد.

آیت الله اختری در پایان گفت: هر ملت و امتی که سرمایه‌های خودشان را نشناسد شکست خورده است. به تعبیر حقوقی، قرآنی و عقلی به آن سفیل می‌گویند.

آیت‌الله اختری در پایان تصریح کرد: امام راحل بارها در صحیفه نور تذکر داده‌اند که دشمنان علاوه بر سرمایه‌های زیرزمینی سرمایه‌های انسانی ما را هم از بین می‌برند. همه باید دقت کنیم که قرآن جهانیان را به چه چیزی دعوت می‌کند.

انتهای پیام

captcha