طنین نوای قرآن در مناطق سیل‌زده فارس
کد خبر: 3813110
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵

طنین نوای قرآن در مناطق سیل‌زده فارس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ طرح «با قرآن در رمضان» در سال جاری در 8 شهرستان استان فارس از جمله منطقه سیل‌زده سعدی برگزار می‌شود.

سیدحمید موسوی، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از اجرای طرح «با قرآن در رمضان» خبر داد و گفت: این طرح قرآنی در 8 شهرستان استان فارس در ایام ماه مبارك رمضان برگزار می‌شود.
وی افزود: این طرح در شهرستان‌های فسا، گراش، اقلید، استهبان، نی‌ریز، داراب، لارستان و همچنین منطقه سیل زده سعدی به‌صورت روزانه اجرا می‌شود.
موسوی اظهار كرد: این طرح شامل برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن كریم به‌صورت روزانه در اماكن شاخص شهرستان است كه در منطقه سیل‌زده سعدی این مراسم در كوچه 19 سعدی و محل احداث مسجد امام موسی كاظم(ع) برپا می‌شود و بناست كلنگ احداث این مسجد نیز در ماه مبارك رمضان به زمین زده شود.
سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در عین حال این نكته را یادآور شد كه مراسم‌های جزءخوانی به‌صورت روزانه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، سیدعلاءالدین حسین(ع)، علی‌بن حمزه(ع)، حافظیه و غیره برگزار می‌شود كه البته این‌ها سوای طرح با قرآن در رمضان سازمان تبلیغات اسلامی هستند.
وی گفت: در این مراسم‌ها كه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود، قاریان برتر شهرستان‌ها در اماكن شاخص به قرائت آیات وحی می‌پردازند.
موسوی در ادامه درباره شب‌های قدر نیز گفت: به دلیل اینكه برنامه‌های شب‌های قدر جزو برنامه‌های عمومی و مردمی است كه به‌صورت دقیق و شكیل انجام می‌شود لذا سازمان تبلیغات اسلامی تنها در حد معرفی قرآنیان برای ادعیه‌خوانی به مراجعان فعالیت می‌كند و مابقی برنامه‌ها به صورت خودجوش و مردمی اجرا می‌شود.
انتهای پیام

captcha