ارائه مشاوره به ۱۳ هزار سیل‌زده لرستانی
کد خبر: 3813218
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

ارائه مشاوره به ۱۳ هزار سیل‌زده لرستانی

گروه اجتماعی ــ سرپرست معاونت سیاسی استانداری لرستان با اشاره به تشکیل کمیته اجتماعی، بهداشتی و مشارکت‌های اجتماعی ستاد بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده، گفت: در این راستا تاکنون به ۱۳ هزار سیل‌زده در پلدختر و معمولان خدمات مشاوره‌ای ارائه شده است.

ارائه مشاوره به ۱۳ هزار سیل‌زده لرستانیبه گزارش ایکنا از لرستان، قاسم ولی‌زاده، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، امروز دوشنبه، ۳۰ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری ستاد بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده لرستان، اظهار کرد: جلسات کمیته اجتماعی بهداشتی با محوریت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان برگزار می‌شود‌.
وی با ذکر این مطلب که فعالیت این کمیته در پنج کارگروه تخصصی انجام می‌گیرد، تصریح کرد: در کمیته بازتوانی روانی، دانشگاه علوم پزشکی متولی اعزام تیم‌های تخصصی بهداشتی است.
ولی‌زاده با اشاره به این‌که در بحث سلامت روان ۱۹ تیم تخصصی تشکیل شده است، اضافه کرد: اعزام ۴۱۰ داوطلب در قالب ۱۶۵ تیم به مدیریت سازمان بهزیستی از دیگر فعالیت‌های کمیته اجتماعی، بهداشتی و مشارکت‌های مردمی است.

گردهآوری تجربیات دستگاه‌ها و خبرنگاران در سیل لرستان
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تأکید بر این‌که از محل اعتبارات اجتماعی استانداری لرستان هزینه‌های تیم‌های تخصصی سلامت روان تأمین می‌شود، تصریح کرد: تاکنون ۱۳ هزار نفر از سیل‌زدگان پلدختر و معمولان از خدمات مشاوره‌ای این تیم‌ها بهره‌مند شدند.
وی با ذکر این مطلب که در بحث حمایت‌های معنوی اعزام ۱۵۰۰ روحانی به مناطق سیل‌زده استان انجام شده است، اضافه کرد: در بحث مشارکت‌های اجتماعی نیز سازمان‌های مردم نهاد نیز حضور چشم‌گیری داشتند.
ولی‌زاده با اشاره به این‌که نکته در مناطق سیل‌زده مبحث امنیتی یا تهدید امنیتی خاص نداشتیم، تصریح کرد: میزان جرائم در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تأکید بر این‌که در طول سیل اخیر بیش‌از ۱۳۰ مقام ملی در استان حضور پیدا کردند، افزود: کارگروه تخصصی بهداشت و درمان یک‌شنبه و چهارشنبه تشکیل جلسه می‌دهد و تمام بیماری‌ها رصد می‌شود و مورد حاد وجود ندارد.
وی با ذکر این مطلب که با توجه به این‌که تجربه‌نگاری در حوادث گذشته انجام نشده بنا شد که در بحران سیل انجام شود، تصریح کرد: تجربیات دستگاه‌ها و خبرنگاران در سیل لرستان گردآوری خواهد شد.

انتهای پیام

captcha