توانمندسازی جامعه با محتوای غنی اسلامی مبنای گام دوم انقلاب است
کد خبر: 3813294
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲

توانمندسازی جامعه با محتوای غنی اسلامی مبنای گام دوم انقلاب است

گروه اجتماعی - مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان توانمندسازی جامعه اسلامی با محتوای غنی اسلامی را مبنای حرکت در بیانیه گام دوم انقلاب دانست و یادآور شد:‌ اولویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سال جاری آموزش است.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان امروز، 30 اردیبهشت‌ماه در گردهمایی مدیران کانون‌های مساجد استان که در مجتمع خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، نیاز جامعه به برنامه‌های فرهنگی را غیر قابل انکار دانست و اظهار کرد:‌ امروزه شاهد تنش‌ها و آسیب‌های اجتماعی هستیم که برای رفع آن باید برنامه فرهنگی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هر برنامه فرهنگی به آموزش فرهنگی و زمینه‌سازی فرهنگی نیاز دارد، تصریح کرد:‌ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد متصدی ارائه محتوای عظیم فرهنگی در قالب هنر از طریق فضاسازی جهت جذب اقشار مختلف جامعه است. در مرحله بعد اعضای کانون‌ها با فراگیری آموزش‌های لازم به افراد اثرگذار فرهنگی در جامعه تبدیل می‌شوند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان توانمندسازی جامعه اسلامی با محتوای غنی اسلامی را مبنای حرکت در بیانیه گام دوم انقلاب دانست و یادآور شد:‌ اولویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سال جاری آموزش است و باید نهضت آموزشی را در بدنه کانون‌های استان راه‌اندازی کنیم.

رضوانی‌نژاد با اشاره به وجود بالغ بر 900 کانون فرهنگی و هنری مساجد در گیلان، عنوان کرد:‌ این کانون‌ها ابزار بسیار خوبی در اختیار ما قرار داده تا بتوانیم با تولید محتوای اسلامی در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

وی از ایجاد جهش بزرگ در شاکله، نوع عملکرد و جایگاه سازمانی کانون‌های مساجد خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور به ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد تبدیل شده و توانسته ردیف بودجه بگیرد.

یوسفی، کارشناس دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در استان گیلان نیز، با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب از جنگ نرم به عنوان کارزار حقیقی فکری، تصریح کرد:‌ مقام معظم رهبری جنگ نرم را به جنگ سخت تشبیه می‌کنند و لذا باید از معارف اسلامی به عنوان مهمات جنگی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مدیران کانون‌های مساجد می‌توانند با آموزش سواد فضای مجازی در میدان جنگ نرم به صورت آفندی و تهاجمی عمل کنند، گفت:‌ متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم محتوای غنی اسلامی و قرآنی را به گوش دنیا برسانیم.

کارشناس فضای مجازی یکی از محورهای آفندی سازمان سراج را راه‌اندازی سایت اپ‌ساز دانست و اضافه کرد:‌ وظیفه اپلیکیشن ارائه محتواست و لذا هر کانون با معرفی چند نفر از اعضا جهت آموزش سواد فضای مجازی و تشکیل تیم‌های اپ‌ساز می‌تواند اقدام به تولید محتوای فرهنگی و دینی کند.

انتهای پیام

captcha