«والی مهر» از نیکوکاران و حامیان ایتام تجلیل کرد
کد خبر: 3813328
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱

«والی مهر» از نیکوکاران و حامیان ایتام تجلیل کرد

گروه جامعه ــ چهارمین همایش والی مهر امشب، ۳۰ اردیبهشت‌ماه، با حضور نماینده ولی فقیه در کمیته امداد و جمعی از نیکوکاران و حامیان ایتام برگزار شد.

«والی مهر» از نیکوکاران و حامیان ایتام تجلیل کردبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ چهارمین همایش والی مهر امشب، ۳۰ اردیبهشت‌ماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین کازرونی، نماینده ولی فقیه و رئیس هیئت امنای کمیته امداد و جمعی از نیکوکاران و حامیان ایتام در محل سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین کازرونی، نماینده ولی فقیه در کمیته امداد به سبک و سیره امام حسن مجتبی(ع) و دستگیری ایشان از نیازمندان اشاره و بیان کرد: تمسک حسن ابن علی(ع) به عقل از ویژگی‌های بارز ایشان است.

وی با اشاره به برخی از روایات که گویای بخشش و کرم این امام همام است، گفت: پیامبر اکرم(ص) کافری را که سفره‌اش برای استفاده دیگران گسترده است، از مؤمنی که سفره خود را تنگ می‌کند تا دیگران از آن استفاده نکنند، به خداوند نزدیکتر می‌داند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کازرونی با تأکید بر اینکه معامله کردن با خداوند صرفاً به نماز خواندن و روزه گرفتن محدود نمی‌شود، تصریح کرد: دستگیری از نیازمندان و گره‌گشایی از مشکلات آنان نیز راهی برای معامله با خداوند است و چقدر عاقلند آنهایی که تن به این تجارت می‌دهند.

بنابر گزارش ایکنا؛ در چهارمین همایش والی مهر از ۱۳ نفر از نیکوکاران و حامیان ایتام که به روش‌های مختلف به مددجویان کمیته امداد و ایتام یاری رساندند، تجلیل به عمل آمد. همچنین نشان عالی والی مهر برای تقدیم به مردم شیراز، به پاس نوع‌دوستی و خدمات قابل توجه آنان در حادثه سیل شیراز، به محمد بحرانی، هنرمند کشورمان اهدا شد.

علیرضا عسگریان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر 600 هزار حامی در سطح کشور داریم؛ 300 هزار یتیم و فرزند محسنین نیز در کشور تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند. 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: سرانه پرداخت به هر یتیم توسط خیرین کمیته امداد 250 هزار تومان است و به هر یک از محسنین نیز 113 هزار تومان پرداخت می‌شود. 

وی افزود: سال گذشته خیرین در اوج فشارهای اقتصادی، فقط در حوزه ایتام و محسنین 700 میلیارد تومان کمک کردند. امیدواریم یک خیریه بزرگ کشوری داشته باشیم تا بتوانیم با تشدید فقر مقابله کنیم.

انتهای پیام

captcha