روایت دانشجوی تایلندی از وضعیت مسلمانان در سرزمین بودایی
کد خبر: 3813348
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۱

روایت دانشجوی تایلندی از وضعیت مسلمانان در سرزمین بودایی

گروه بین‌الملل ــ دانشجوی تایلندی دانشگاه جامعه المصطفی، در نشست آشنایی با وضعیت مسلمانان این کشور که در غرفه جامعه المصطفی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد، از اهمیت آموزش قرآن برای خانواده‌های مسلمان این کشور سخن گفت.

به گزارش ایکنا، «جمال الدین پاتان» دانشجوی تایلندی درباره وضعیت مسلمانان این کشور گفت: تایلند کشوری غیر اسلامی است و ۸۹ درصد پیرو دین بودایی هستند. مسلمانان ۱۰ درصد و بیشتر شافعی مذهب هستند؛ مسلمانان تایلند اکثرا در مناطق جنوب این کشور زندگی می‌کنند. در شمال تایلند مسلمانانی هستند که از کشور‌های دیگر مهاجرت کرده اند و حنفی مذهب هستند. با اینکه تایلند کشوری اسلامی نیست، اما مسلمانان این کشور به آموزش قرآن بسیار اهمیت می‌دهند.
من در سن ۹ سالگی توانستم قرآن را بخوانم. در تایلند پس از اینکه کودکی قرآن را به طور کامل فرا می‌گیرد خانواده برای او جشن می‌گیرند و این باعث شد انگیزه بیشتری برای یادگیری قرآن پیدا کنم.
سبک آموزش قرآن در تایلند، شبیه به سبک آموزش در مالزی است که ابتدا از سوره¬های کوچک جزء ۳۰ شروع می‌کنند و سپس از سوره بقره تا پایان قرآن را آموزش می‌دهند.
همچنین در تایلند به حفظ قرآن اهمیت زیادی داده می¬شود. کودکان پس از سال ششم به مدارس حفظ فرستاده می‌شوند.
دارالقرآن‌های زیادی هم در تایلند وجود دارد که برخی از آن‌ها مثل دارالقرآن المهدی و دارالقرآن امام خمینی، مخصوص شیعیان هستند.
اخیرا مدرسه‌ای قرآنی توسط یکی از اساتید قرآنی که به تازگی شیعه شده تاسیس شده است به نام مدرسه معصومین که هم شیعیان و هم اهل سنت در آن به آموزش قرآن می‌پردازند.
خدا را شکر می‌کنیم که دولت تایلند هم از مسلمانان حمایت می‌کند. امسال در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن تایلند، «رامای دهم» پادشاه تایلند هم در مراسم حاضر شد و از ما حمایت کرد.
بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از ۲۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد در مصلای حضرت امام خمینی (ره) در حال برپایی است.
انتهای پیام
captcha