دانشجوی اندونزیایی از اهمیت آموزش قرآن در اندونزی می‌گوید
کد خبر: 3813349
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۸

دانشجوی اندونزیایی از اهمیت آموزش قرآن در اندونزی می‌گوید

گروه بین‌الملل ــ دانشجوی اندونزیایی در نشست آشنایی با آموزش قرآن در بزرگترین کشور اسلامی جهان که در غرفه جامعه‌المصطفی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد، موفقیت‌های اخیر حافظان و قاریان این کشور را نشانه توجه بیش از پیش به قرآن در این کشور دانست.

به گزارش ایکنا، «هندار یوسف» که هم اکنون در مقطع دکترای جامعه المصطفی مشغول تحصیل است افزود: اندونزی بزرگترین کشور اسلامی با ۲۶۰ میلیون نفر جمعیت است که ۸۷ درصد آن مسلمان هستند.
در ابتدای قرن هفتم، اسلام از طریق شیعیان وارد اندونزی شد، اما به تدریج طی چند سده کم رنگ شد. شیعیان به دلیل اینکه اقلیت بودند تقیه می‌کردند. اما پس از انقلاب اسلامی تشیع در اندونزی جان تازه‌ای گرفت و بیشتر شناخته شد. پس از انقلاب، طلاب زیادی از اندونزی به ایران آمدند و تشیع را در اندونزی تبلیغ و احیا کردند.
فعالیت‌های قرآنی از سده ۱۷ میلادی در اندونزی آغاز شد. در این قرن، یکی از علمای مشهور این کشور به نام «حمزه فنصوری» تفسیری به نام «ترجمان مستفید» نوشت. بعد از او در سده ۱۹ تفسیر دیگری نوشته شد. در قرن بیستم هم تفاسیر زیادی به زبان اندونزیایی نوشته شد.
در زمینه مسابقات قرآنی هم جوانان این کشور، پیشرفت زیادی داشتند. امسال در مسابقات قرآن کریم در ایران، قاری اندونزیایی نفر اول شد و این باعث افتخار ما و نشان دهنده پیشرفت آموزش قرآن در این کشور است. در زمینه حفظ قرآن هم حافظان اندونزیایی جزء نفرات برتر هستند.
در اندونزی سازمانی به نام «DPA» یا بوستان قرآن وجود دارد که مخصوص آموزش قرآن به کودکان است و در تمام این کشور فعالیت دارد. با این حال فراگیری قرآن با دشواری‌هایی نیز همراه است و برای آموزش‌های پیشرفته قرآنی، اساتید مجرب کمی پیدا می‌شوند.
بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از ۲۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد در مصلای حضرت امام خمینی (ره) در حال برپایی است.
انتهای پیام
captcha