بهره‌گیری از ظرفیت مناسبت‌های دینی برای تقویت بنیان‌های فرهنگی ضروری است
کد خبر: 3813366
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹

بهره‌گیری از ظرفیت مناسبت‌های دینی برای تقویت بنیان‌های فرهنگی ضروری است

گروه اجتماعی ــ امام جمعه شاهرود با بیان اینکه بخشی از غنای فرهنگی مردم منطقه مرتبط با آیین‌های رمضان، محرم و صفر است، گفت: استفاده از ظرفیت مناسبت‌های دینی برای تقویت بنیان‌های فرهنگی ضروری است.

ظرفیت مناسبت‌های دینی برای تقویت بنیان‌های فرهنگی بهره‌گیری شود

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود عصر روز گذشته، 30 اردیبهشت در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود استفاده و ترویج ارزش‌های دینی با بهره‌گیری از مناسبت‌های دینی را ضروری دانست و بر لزوم حمایت از کالای تولید داخل تأکید کرد و گفت: مردم کالاهای تولیدی منطقه شرق استان سمنان را مصرف کنند تا شعار اشتغال‌آفرینی و حمایت از تولید داخل محقق شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود ادامه داد: برای تحقق رونق تولید داخل لازم است از دیدگاه کارشناسان امر استفاده شود که دراین راستا برای تشویق تولیدکنندگان، فروشندگان و نیز پاک‌‌بان‌های نمونه نیز طرحی تهیه شود تا الگویی برای دیگران شوند.

حجت‌الاسلام عباس معصومی، امام جمعه رویان نیز فرصت‌های معنوی تاثیرگذار در رشد معنوی مردم را بسیار کوتاه برشمرد و افزود: بنابر این باید بهترین و بیشترین استفاده شود.

حجت‌الاسلام حمید عبدالهیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهرود هم با اشاره به شعار رونق تولید اظهار کرد: منطقه شاهرود محل تولید صنایع دستی فراوانی است و لازم است محل‌هایی برای فروش آن‌ها تهیه شود.

‌به گفته وی؛ برخی دانشجویان شهرستان شاهرود به مشکلاتی که برای برگزاری مناسبت‌های دینی و انقلابی دارند گله دارند که مسئولان امر باید با این قبیل دانشجویان همراه شوند تا جبهه فرهنگی انقلاب قدرتمندتر شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود نیز با اشاره به اینکه تاکنون دو اثر معنوی این شهرستان در فهرست آثار معنوی ثبت شده و دو اثر دیگر نیز آماده معرفی برای ثبت هستند، یادآور شد: ٢٠ خرداد دو فروشگاه صنایع دستی در شاهرود و بسطام راه‌اندازی می‌شوند که یکی از آن‌ها مربوط به بخش خصوصی است.

محسن احمدی، شهردار شاهرود نیز در این نشست به برنامه‌های فرهنگی شهرداری در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: در سه نقطه شهر برنامه قرآنی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود و طرح سرای شهروند در آینده نزدیک در هفت محله شاهرود نیز در دست اجراست که در این مکان‌ها کارگاه‌های گوناگون با رویکردهای اشتغال، خلاقیت، خانواده، آسیب‌های اجتماعی و موضوعات دیگر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha