مراقبت از حقوق شهروندی محافظت از نظام قضایی اسلامی است
کد خبر: 3813413
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

مراقبت از حقوق شهروندی محافظت از نظام قضایی اسلامی است

گروه اجتماعی ــ رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مراقبت از حقوق شهروندی در فرآیند قضایی در واقع محافظت از نظام قضایی اسلامی است.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از دادگستری استان کرمان، موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان امروز سه‌شنبه، 31 اردیبهشت به همراه جمعی از معاونان دادگستری از شعب دادسرا و دادگاه شهرستان زرند بازدید و از نزدیک در جریان امور قرار گرفت و با قضات و کارمندان اداری آن دیدار کرد.
در این بازدید رئیس کل دادگستری استان کرمان به مدت پنج ساعت از بخش‌های مختلف دادگستری زرند از جمله قسمت بایگانی پرونده‌ها و شعبات دادسرا و دادگاه بازدید و موجودی پرونده‌ها، نحوه استفاده از سیستم سمپ و همچنین میزان استفاده از ابلاغ الکترونیک را مورد ارزیابی و بررسی قرار داد.
یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در حاشیه این بازدید گفت: مراقبت از حقوق شهروندی در فرایند قضایی در واقع محافظت از نظام قضایی اسلامی است.
وی سرکشی از حوزه‌های قضایی را از رویکردهای مهم نظارتی دستگاه قضایی دانست و افزود: با انجام این دیدارها، نوعی نظارت و رسیدگی به امور مراجعان انجام می‌شود و مسئولان قضایی از نزدیک در جریان امور قضایی و مسائل قضات رسیدگی‌کننده به پرونده‌ها و مشکلات مردم مراجعه‌کننده به دادسراها و دادگاه‌ها قرار خواهند گرفت.
موحد هدف دیگر از این بازدیدها را ایجاد انگیزه بیشتر بین کارکنان دادگستری دانست و بیان کرد: این بازدیدها سبب می‌شود تا کارکنان بدانند که زحمات و تلاش‌های آنان در تمام نقاط استان کرمان دیده می‌شود
همچنین در این سفر مدیرکل بازرسی استان کرمان به همراه رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان کرمان از بخش‌های مختلف زندان شهرستان زرند بازدید و از نزدیک با تعدادی از زندانیان گفت‌وگو کردند و در جریان مسائل آنان قرار گرفتند و برای رفع برخی از مشکلات، دستورهای قضایی لازم را صادر کردند.
انتهای پیام

captcha