اهمیت آموزش قرآن میان مسلمانان کومور
کد خبر: 3813426
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱

اهمیت آموزش قرآن میان مسلمانان کومور

گروه بین‌الملل - دانشجوی اهل کشور کومور حاضر در غرفه جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اهمیت فراگیری قرآن برای خانواده‌های مسلمان این کشور سخن گفت.

اهمیت آموزش قرآن برای مسلمانان کوموربه گزارش ایکنا، «امام الدین»، دانشجوی رشته ادبیات عرب در جامعةالمصطفی العالمیه از کومور درباره روش آموزش قرآن در کشورش گفت: آموزش قرآن در کومور از سن 4 یا 5 سالگی شروع می شود؛ والدین حروف عربی را بر روی قطعه‌ای از چوب می‌نویسند و دانش‌آموزان با استفاده از آن، حروف را فرا می‌گیرند. پس از یادگیری این حروف، در مدرسه جشن گرفته و بین دانش‌آموزان شیرینی پخش می‌شود.

دانش‌آموزان پس از یادگیری حروف، ابتدا سوره حمد تا نبأ را می‌خوانند و سپس سوره بقره تا پایان قرآن خوانده می‌شود.

همچنین پس از فراگیری روخوانی کل قرآن توسط دانش‌آموزان، معمولا والدین گوسفند یا بزی را قربانی می‌کنند و غذایی از آن تهیه و در مدرسه میان دانش‌آموزان توزیع می‌شود. این امر نشان‌دهنده اهمیت یادگیری قرآن برای مردم کشور من است.

دانش‌آموزان پس از آموزش قرآن در مدارس قرآنی، در 6 سالگی به مدارس رسمی می‌روند. در این مدارس، دروس با سیستم مدارس کشور فرانسه تنظیم شده است و دروس دینی کمتر تدریس می‌شود .

وی درباره قرآن خوانی در ماه رمضان در کومور گفت: در این ماه مردم در مساجد جمع می‌شوند و هر نفر یک صفحه قرآن می‌خواند تا یک جزء در هر روز خوانده شود.

مجمع‌الجزایر کومور (قمر) در جنوب شرق آفریقا در آب‌های اقیانوس هند قرار دارد. مساحت آن 2200 کیلومتر مربع است. این کشور عضو اتحادیه عرب به شمار می رود.

99 درصد از جمعیت بیش از یک میلیون نفری این کشور، مسلمان و پیرو مذهب مالکی هستند و زبان رسمی این کشور فرانسوی و عربی است.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از 21 اردیبهشت تا 4 خرداد در مصلای حضرت امام خمینی (ره) در حال برپایی است.

captcha