پایان مرمت و تجهیز ۲۰۷ واحد مسکونی سیل‌زده در شیراز
کد خبر: 3813537
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵

پایان مرمت و تجهیز ۲۰۷ واحد مسکونی سیل‌زده در شیراز

گروه اجتماعی ــ مراسم پایان بازسازی، بهسازی، نوسازی و تجهیز ۲۰۷ واحد مسکونی خسارت‌دیده از سیل در محله سعدی شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم پایان بازسازی، بهسازی، نوسازی و تجهیز ۲۰۷ واحد مسکونی خسارت دیده از سیل در محله سعدی شیراز كه در فروردین امسال دچار آسیب شده بودند، عصر دیروز، 30 اردیبهشت‌‌‌ماه با حضور جمعی از مسئولان ارشد استانی برگزار شد.
عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس در این مراسم با بیان اینكه در سیل اخیر حدود ۲۵۰ واحد مسکونی آسیب دید، افزود: در حال حاضر ۲۰۷ واحد با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان بازسازی شده و ۳۶ واحد در دست تعمیر است که به اعتباری بیش از ۳۶۰ میلیون تومان نیاز دارد و ۷ واحد نیز به طور کامل تخریب شده که بازسازی آن در دست اقدام است.
وی با اشاره به اینکه اقداماتی نیز در خصوص تأمین نیازهای معیشتی مردم منطقه انجام شده است، گفت: تأمین لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه و تعمیر لوازم آسیب دیده از سوی گروه‌های مردمی، سازمان‌های مردم نهاد و خیرین انجام شده و نیک اندیشان مبالغ زیادی به این امر اختصاص داده‌اند.
رحیمی با تصری اینکه جریان سیل در منطقه سعدی متاثر از بالادست و منتهی‌الیه شمال و شمال شرقی سعدی است، گفت: مطالعات آبخیزداری در حال انجام است که این مطالعات شامل عملیات پخش سیلاب، ایجاد حوضچه‌های آرامش و ترمیم مسیلی که از این مسیر می‌گذرد و همچنین بازگشایی مسیر مسیل و تملک واحدهایی که در این مسیر قرار دارند، می‌شود.
استاندار فارس با اشاره به وضعیت محله گودگل كنان سعدی نیز گفت: قسمت‌های آب‌گیر در محله گود گل‌کنان نیز با استحصال اراضی اطراف محله سعدی جا به جا خواهد شد.
وی اظهار كرد: ۴۶ واحد در محله سعدی به صورت مستقیم تحت تاثیر سیل قرار گرفت، اما به علت اینکه این بافت ریز دانه و نفوذ ناپذیر و ناپایدار است و این مشخصه‌های بافت غیر رسمی و ناکار آمد است، با توجه به قانون باز آفرینی شهری قسمت هایی زیادی از اطراف آرامگاه و گود گل کنان و کوچه منشعب از این محله به سمت آرامگاه باید در این جا به جایی مورد توجه قرار گیرد.
استاندار فارس همچنین به معضلات حقوقی در این منطقه اشاره و اضافه کرد: اراضی محله گودگل‌کنان وقفی بوده، ساخت‌و‌سازها بدون مجوز و اسناد مالکیت است که روند جا به جایی و تملک اراضی در معرض سیل را با دشواری‌هایی مواجه کرده است.
انتهای پیام

captcha