ارائه محصولات هنری مبتنی بر تکنولوژی دانشجویان در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3813569
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
رئیس دانشکده فنی‌وحرفه‌ای ولیعصر(عج) گفت:

ارائه محصولات هنری مبتنی بر تکنولوژی دانشجویان در نمایشگاه قرآن

گروه دانشگاه ــ رئیس دانشکده فنی‌وحرفه‌ای ولیعصر(عج) با بیان اینکه برخی محصولاتی که صفر تا صد آن‌ را دانشجویان پژوهشگر انجام داده‌اند در غرفه این دانشگاه در نمایشگاه قرآن به نمایش در آمده است، گفت: این محصولات هنری مبتنی بر تکنولوژی نیز هست.

نغمه فعال‌همدانی، رئیس دانشکده دخترانه ولیعصر(عج) وابسته به دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ درباره فعالیت این دانشگاه در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: برنامه ویژه‌ای که دانشگاه فنی و حرفه‌ای امسال در نمایشگاه قرآن دنبال می‌کند، تعیین روزشمار و نامگذاری روز‌ها با توجه به فضایل اخلاقی است. ما سعی کردیم از احادیث معتبر در همین راستا بهره بگیریم و یک روند مشخصی با برنامه‌های تعیین شده در طول دو هفته برپایی نمایشگاه داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این روزشماری از سلام شروع کرده‌ایم، تا اینکه در روز پایانی برپایی نمایشگاه به سپاسگزاری می‌رسیم. این روز علاوه بر اینکه روز پایانی برپایی نمایشگاه است، مصادف با آزادسازی خرمشهر نیز هست که با عنوان «سپاسگزاری» نامگذاری شده است. تجلیل از خانواده‌های شهدای جنگ و دفاع مقدس دانشگاه، مهمترین برنامه این روز است.

به گفته رئیس دانشکده دخترانه ولیعصر(عج) وابسته به دانشگاه فنی و حرفه‌ای، در غرفه دانشگاه فنی و حرفه‌ای سعی شده کارگاه‌ها و ورکشاپ‌های قرآنی متناسب با نامگذاری هر یک از روز‌ها باشد و یک نقطه شروع و پایان برای نمایشگاه و غرفه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بخش دانشگاهی در نظر گرفته‌ایم. این کارویژه، برنامه منحصر به فرد دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نمایشگاه قرآن امسال است.

فعال همدانی با اشاره به محصولات و تولیدات دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای با محتوای قرآنی، گفت: یک سری محصولاتی که دانشجویان پژوهشگر ما صفر تا صد آن را انجام داده‌اند، در غرفه این دانشگاه در نمایشگاه قرآن به نمایش درمی‌آید. این محصولات منحصر به طرح‌ها و ایده‌های هنری نیست، بلکه مبتنی بر تکنولوژی هم هست. به عنوان مثال یکی از کار‌های پژوهشی دانشجویان ما تولید پرینتر سه بعدی بود که حاصل کار پژوهشی دانشجویان رشته نقشه‌کشی دانشکده، ولیعصر‌(عج) بوده و محصول نهایی این پروژه که تحت نظر یک استاد متبحر به سرانجام رسیده، تولید نشانگر‌های کتاب است که آرم دانشگاه فنی و حرفه‌ای را دارد. ما این کار را در نمایشگاه قرآن با قرار دادن نشان‌گر‌ها در یک پایه که به وسیله همین پرینتر سه بعدی تولید شده و نشان نمایشگاه قرآن است، قرار داده‌ایم. این محصول نتیجه یک کار پژوهشی دانشجویان و استادان ماست.

وی همچنین با اشاره به دیگر برنامه این دانشگاه در نمایشگاه قرآن امسال گفت: تهیه گرافیکی اینفوگرافی بیانیه گام دوم انقلاب توسط دانشجویان گرافیک دانشکده، ولی‌عصر‌(عج) دانشگاه فنی و حرفه‌ای یکی از کارویژه‌های امسال دانشگاه در نمایشگاه بود که مورد توجه قرار گرفت. در این اینفوگرافی که در قالب یک پوستر در غرفه دانشگاه نصب شده است، هفت گام بیانیه دوم انقلاب به طور خلاصه آمده است.

به گفته فعال همدانی، غرفه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نمایشگاه قرآن امسال با حضور دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای، ولیعصر‌(عج)، چهار دانشکده دیگر از تهران، دو دانشکده فنی و حرفه‌ای از استان البرز و دو دانشکده از استان قم برپا است.

یادآوری می‌شود؛ بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار قرآن؛ معنای زندگی تا سوم خردادماه، میزبان حضور علاقه‌مندان در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی‌(ره) خواهد بود.

انتهای پیام
captcha