برخورد دوگانه شورای توسعه قرآنی در بحث ادغام
کد خبر: 3813579
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵

برخورد دوگانه شورای توسعه قرآنی در بحث ادغام

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه با اشاره به برخورد دوگانه شورای توسعه قرآنی در بحث ادغام گفت: با توجه به اینکه در بحث ادغام 9 سال می‌گذرد و 95 درصد استان‌ها درگیر این قضیه هستند چرا این مسئله به نتیجه نمی‌رسد.

حجت محمودی، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به برخورد دوگانه شورای توسعه قرآن در بحث ادغام اظهار کرد: 9 سال است که درگیر پرسه ادغام اتحادیه‌ها هستیم و این مسئله به طول انجامیده است و 95 درصد از استان‌ها درگیر این امر هستند.
وی افزود: در بحث ادغام نمایندگان سازمان تبلیغات، وزارات ارشاد و شورای توسعه فرهنگ قرآنی حضور داشتند و این امر در شورای توسعه قرآنی مصوب شده و ادغام باید صورت بگیرد و به نتیجه برسد اما سؤال اینجاست چرا شورای توسعه قرآنی نسبت به مصوبه خود به اتحادیه بی‌اعتناست و کاری در این مورد انجام نمی‌شود.
مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه گفت: در سخنان مقام معظم رهبری در رمضان 98 در جمع قرآنیان راه کارها و پیشنهاداتی برای جامعه قرآنی ارائه کردند که باید این صحبت‌ها را سرلوحه کار قرار دهیم اما شورای توسعه قرآنی برخلاف این صحبت‌ها رفتار می‌کنند.
محمودی اظهار کرد: چرا پس از 8 سال زحماتی که در باب ادغام صورت گرفت هنوز این مسئله به نتیجه نرسیده است، یعنی ادغام نباید به نتیجه برسد.
وی گفت: آیا دلیل امر یاد شده آن نیست که اتحادیه تشکل‌های قرآنی زیر نظر ارشاد در اتحادیه مدغم جایگاهی ندارند و باید گفت قدرت‌طلبی تاکی. در بحث قرآن باید منیت را کنار بگذاریم.
مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه به بحث بودجه قرآنی استان نیز اشاره کرد و افزود: مصوب شده 50 درصد بودجه قرآنی باید در اختیار نهادهای مردمی باشد چرا 5 درصد آن تحقق پیدا کرده و چرا 20 درصد بودجه را به اتحادیه تشکل‌های ارشاد می‌دهند.
محمودی اظهار کرد: آیا این انشقاق به نفع چه کسانی است آیا این نیست کسانی که قدرت‌طلب و تشنه پست و مقام هستند.
وی گفت: در هیئت مدیره اتحادیه مدغم کشوری افرادی نظیر دکتر رحیم قربانی، استاد موسوی بلده و سردار طلایی وجود دارند که منتخب تمام مؤسسات کشور هستند و کاری شروع شده که 4 هزار مؤسسه قرآنی کشور همسو و متحد شوند و آیا اکنون زمانی است که تفرقه بیندازند.
محمودی تصریح کرد: در انتخابات غیرقانونی اتحادیه تشکل‌های ارشاد در استان‌ها حتی به برخی از مؤسسات اطلاع‌رسانی هم نشده بود و نکته قابل تأمل اینجاست به مؤسساتی اطلاع‌رسانی نشده که زیر نظر ارشاد مجوز دارند.
وی اظهار کرد: اتحادیه مدغم استان بودجه ندارد ولی اتحادیه ارشاد مدیران مؤسسات را به نمایشگاه قرآن دعوت می‌کند همچنین از برخی مؤسساتی که زیر نظر ارشاد مجوز گرفته‌اند دعوت نشده است.
مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه در پایان افزود: ما به صورت قانونی به دنبال مطالبات به حق در برابر بی‌قانونی هستیم.
انتهای پیام

captcha