تشریح فعالیت‌های آموزشی ـ فرهنگی خانه قرآن سیدالشهدا(ع) نقنه
کد خبر: 3813586
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰

تشریح فعالیت‌های آموزشی ـ فرهنگی خانه قرآن سیدالشهدا(ع) نقنه

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر خانه قرآن سیدالشهدا(ع) نقنه گفت: فعالیت‌های آموزشی ـ فرهنگی این خانه قرآن در دو محل یکی کانون مسجد و دیگری پایگاه فرهنگی شهید همت برگزار می‌شود که هر دو این مراکز به موازات هم برای بانوان، آقایان و کودکان برنامه دارند.

تشریح فعالیت‌های آموزشی ـ فرهنگی خانه قرآن سیدالشهدا(ع) نقنهمحمدحسین صادقی‌نسب، مدیر خانه قرآن سیدالشهداء(ع) نقنه شهرستان بروجن، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این خانه قرآن حدود 10 سال پیش به ثبت رسمی در اداره تبلیغات اسلامی رسید که از چهار سال گذشته با مدیریت جدید در عرصه قرآنی نقنه مشغول به فعالیت است.
وی با اشاره به ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان در این خانه قرآن، تصریح کرد: برگزاری محافل خانگی جمع‌خوانی و تلاوت قرآن، برگزاری مراسم جزءخوانی و پایگاه فرهنگی شهید همت نقنه از مهم‌ترین برنامه‌هاست.
صادقی‌نسب با اشاره به رشته‌های آموزشی ارائه شده به قران‌آموزان، گفت: به حدود 100 قرآن‌آموز در رده‌های سنی مختلف آموزش حفظ قرآن کریم، روانخوانی، روخوانی و تجوید ارائه می‌شود ضمن اینکه تلاش می‌شود از طریق مدارس و با آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان، والدینِ آن‌ها را برای مشارکت فعال‌تر ترغیب کنیم.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های خانه قرآن سیدالشهداء(ع) در دو محل یعنی کانون مسجد و پایگاه فرهنگی شهید همت برگزار می‌شود، بیان کرد: هر دو این مراکز به موازات هم برای خواهران، برادران و کودکان برنامه‌های قرآنی و فرهنگی برگزار می‌کنند، ضمن اینکه برخی برنامه‌ها در فضای باز در محوطه بیرونی مسجد و نیز در تپه نورالشهدا برپا می‌شود.
مدیر خانه قرآن سیدالشهداء(ع) نقنه شهرستان بروجن درخصوص برنامه‌های فرهنگی-آموزشی خانه قرآن سیدالشهدا(ع) نقنه، گفت: برگزاری کارگاه «مادرانه» در حوزه آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی، کلاس‌های سبک زندگی قرآنی، برگزاری کارگاه احکام با حضور اساتید حوزه خواهران بروجن، اعتکاف رمضانی و اعتکاف رجب، کارگاه طب اسلامی و برگزاری مراسم جشن و سوگواری در مناسبت‌های مختلف مذهبی از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی این خانه قرآن است.

تشریح فعالیت‌های آموزشی ـ فرهنگی خانه قرآن سیدالشهدا(ع) نقنهمدیر خانه قرآن سیدالشهدا(ع) نقنه به برگزاری کارگاه‌های آموزشی با همکاری جهاددانشگاهی استان اشاره کرد و افزود: در پایان این دوره‌ها به شرکت‌کنندگان گواهی‌نامه اعطا شد.
وی با اشاره به کمبود اعتبارات فعالیت‌های قرآنی، خاطرنشان کرد: در صورت حمایت مالی می‌توان برنامه‌های زیادی را برای علاقمندان پیش‌بینی و عملی کرد، با این‌ حال تلاش می‌شود با جذب کمک‌های مردمی و خیرین، امور قرآنی به نحو احسن پیش برود.
یادآور می‌شود، خانه قرآن سیدالشهدا(ع) نقنه شهرستان بروجن چهارمحال بختیاری، واقع در بلوار امام رضا(ع)، جنب دبستان هجرت، مسجد قشقائی‌ها همواره پذیرای علاقه‌مندان فراگیری قرآن است.
انتهای پیام

captcha