طرح «سودای بندگی» در مدارس با نیازهای ویژه کردستان اجرا شد
کد خبر: 3813634
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹

طرح «سودای بندگی» در مدارس با نیازهای ویژه کردستان اجرا شد

گروه اجتماعی- رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از اجرای طرح «سودای بندگی» با موضوع آموزش تئوری و عملی وضو و نماز در مدارس با نیازهای ویژه استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، خلیل رنجبر، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در مراسم اختتامیه طرح «سودای بندگی» که امروز، 31 اردیبهشت ماه در مسجدالنبی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: این طرح به منظور گسترش فرهنگ عملی نماز در راستای ارائه آموزش های دینی و مذهبی شامل نحوه وضو گرفتن و خواندن صحیح نماز برای دانش آموزان با نیازهای ویژه دختر و پسر دوره اول ودوم ابتدایی استان اجرا شد.
وی با اشاره به شرکت 350 نفر دانش آموز با نیاز های ویژه دختر و پسر استان در این طرح، تصریح کرد: طرح سودای بندگی از جمله برنامه های فرهنگی آموزش و پرورش استثنایی است که با هدف نهادینه ساختن فرهنگ انسان ساز نماز و تعالی روح و روان در بیش از 50 مدرسه مستقل و ضمیمه شهری وروستای دوره ابتدایی با نیازهای ویژه استان در سال تحصیلی جاری اجرا شد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: 103 نفر پرسنل در 16 شهرستان، ناحیه و منطقه مجری اجرای این طرح برای دانش آموزان دارای آسیب بینایی، دارای آسیب شنوایی، معلول جسمی حرکتی وکم توان ذهنی در مدارس با نیازهای ویژه بودند.
وی بیان کرد: در اجرای این برنامه معلم در کلاس به صورت عملی و تئوری نماز را برای دانش‌آموزان توضیح داده و اجرا می‌کند و پس از آن نیز دانش‌آموزان سعی در اجرای صحیح آن دارند.
رنجبر عنوان کرد: به لحاظ پیشگیری از بروز آسیب‌های تربیتی در آموزش آداب نماز باید تفاوت ظرفیت‌ها، استعدادها، نیازها وخواسته‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه متناسب با محدودیت آنان مورد توجه قرارگیرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اشاعه فرهنگ نماز، برپایی نماز جماعت، تقویت انس با قرآن، عترت وچگونگی انجام احکام ضروری وضو، غسل وتیمم از دیگر اهداف اجرای این طرح است، یادآور شد: ترویج و گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی سرلوحه فعالیت‌های پرورشی آموزش وپرورش با نیازهای ویژه است.
گفتنی است؛ سال گذشته این طرح با شرکت 294 دانش‌آموز با نیاز ویژه استان در سطح 13 شهرستان اجرا شد.
انتهای پیام

captcha