برگزاری همایش بزرگداشت فتح خرمشهر در رشت
کد خبر: 3813651
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳

برگزاری همایش بزرگداشت فتح خرمشهر در رشت

گروه اجتماعی - مسئول امور زنان بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان از برگزاری همایش بزرگداشت فتح خرمشهر خبر داد و تصریح کرد:‌ این همایش که ویژه بانوان است با حضور رزمندگان عملیات آزادسازی خرمشهر در تالار گفتگوی شهرداری رشت برگزار می‌شود.

سمیه اقدامی،‌ مسئول امور زنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به فرارسیدن سی‌وهفتمین سالروز حماسه فتح خرمشهر، یاد و خاطره 260 شهید گیلانی عملیات غرورآفرین «الی‌بیت‌المقدس» را گرامی داشت و اظهار کرد:‌ شهیدان علیرضا ناصحی، رضا دانا، داود حق‌وردیان و حمید احمدیان از جمله سرداران گیلانی عملیات آزادسازی خرمشهر بودند.

وی از برگزاری همایش بزرگداشت فتح خرمشهر خبر داد و تصریح کرد:‌ این همایش که ویژه بانوان است با مشارکت امور زنان بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس استان گیلان و امور بانوان شهرداری کلانشهر رشت ساعت 10:30 فردا، اول خردادماه و با حضور رزمندگان عملیات آزادسازی خرمشهر و سخنرانی دکتر محمدرضا احمدی، استاد دانشگاه در تالار گفتگوی شهرداری برگزار می‌شود.

مسئول امور زنان بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان نقش مادران و همسران شهدا را در پشتیبانی معنوی از عزیزانشان در جبهه بسیار پررنگ دانست و گفت:‌ امنیت و آرامش و عزت و اقتدار نظام و کشور را مرهون ایثار و از خود گذشتگی شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران و خانواده‌های آنان هستیم و لذا با بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های دوران دفاع مقدس می‌توانیم به انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های امروز و فردای جامعه کمک کنیم.

اقدامی آزادسازی خرمشهر قهرمان را یکی از به یاد ماندنی‌ترین و شیرین‌ترین روزهای دفاع مقدس دانست و عنوان کرد:‌ همانگونه که امام راحل فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد». در واقع با عنایت‌های حضرت حق توانستیم این شهر را از یوغ دشمن بعثی که آمده بود بماند بیرون آوریم.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خرمشهرهای زیادی پیش روی ملت ایران است، خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم بتوانیم فتح‌الفتوحات بزرگی در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی و اعتقادی داشته باشیم و در این بخش قشر بانوان وظیفه سنگینی بر عهده دارد.

این مسئول فرهنگی هجمه‌های فرهنگی دشمن علیه جمهوری اسلامی را در کارزار جنگ نرم یادآور شد و خاطرنشان کرد:‌ بی‌تردید بانوان می‌توانند با دفاع از آرمان‌های انقلاب و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در زنده نگه داشتن منش و روش شهدا نقش مهمی ایفا کنند.

انتهای پیام

captcha