مرگ بيمار ١٩ ساله بر اثر تب كريمه كنگو در يزد تایید شد
کد خبر: 3813654
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰

مرگ بيمار ١٩ ساله بر اثر تب كريمه كنگو در يزد تایید شد

گروه اجتماعی- مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان یزد از فوت یک بانوی ۱۹ ساله بر اثر تب کریمه کنگو در یزد خبر داد.

مرگ بيمار ١٩ ساله بر اثر تب كريمه كنگو در يزد تایید شدبه گزارش ایکنا از یزد، مجید جعفری‌زاده، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان یزد 31 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفته جاری یک بانوی ۱۹ ساله که به طور موقت ساکن ابرکوه و اصالتاً اهل سیستان و بلوچستان است، بر اثر بیماری تب کریمه کنگو جان خود را از دست داد.
وی عنوان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده و دریافت اطلاعات لازم از بیمار و خانواده وی، مشخص شد این زن که به احتمال بسیار زیاد در زابل در معرض گزش کنه قرار گرفته، پس از مراجعه به محل زندگی خود با علائم بیماری مواجه شده است.
جعفری‌زاده بیان کرد: وی مراحل درمانی خود را در ابرکوه آغاز کرده و سپس به بیمارستان شهید صدوقی منتقل شده و در مراحل تشخیص، دچار مرگ ناگهانی شده است.
وی بیان کرد: آزمایش‌های لازم از وی انجام و مشخص شد که علت بیماری و فوت وی، تب کریمه کنگو است.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان یزد ادامه داد: شخص متوفی، اهل زابل است و به دلیل شغل همسر خود، چند روز در ماه را در شهرستان ابرکوه ساکن شد و شواهد حاکی از آن است که کانون بیماری در زابل وجود داشته و دامنگیر وی شده است.

انتهای پیام

captcha