ارائه محصولات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3813684
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸

ارائه محصولات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان در نمایشگاه قرآن

گروه فناوری اطلاعات ــ مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان به ارائه کتب و نرم‌افزار در حوزه قرآن و عترت و همچنین خانواده پرداخته است.

به گزارش ایکنا؛ مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان به ارائه کتب و نرم‌افزار در حوزه قرآن و عترت و همچنین خانواده پرداخته است. این مرکز در بخش تربیت، 5 منظومه برای پرورش و رشد کودکان از 3 تا 13 سال تهیه کرده که اولین منظومه با عنوان «فرزندانی برای آینده» است؛ همچنین نرم‌افزار و کتاب «هم‌شاگردی سلام» تهیه شده که به منظور آموزش مهارت‌های زندگی و تحصیلی و شغلی است که برای هر سن محتوایی را ارائه کرده است.

«طراوت غنچه‌ها» نیز مربوط به بهداشت، سلامت، رشد، تغذیه و بیماری‌های کودکان است. همچنین «مدیریت رسانه برای کودکان» و «اتاق شادی» از دیگر عنوان‌های بخش تربیت مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان است.

این مرکز مجموعه‌ای را نیز برای بخش نوجوانی و جوانی پیش‌بینی کرده که یک ماه آینده تولید و توزیع خواهد شد.

بخش خانواده این مرکز به عنوان مجموعه «شور زندگی» تهیه شده که به سبک زندگی می‌پردازد که به موضوعات تشکیل خانواده، سلامت عاطفی و سلامت جنسی پرداخته است. این مجموعه به صورت کتاب و نرم‌افزار حاوی بخش‌های صوتی و تصویری ارائه شده است. 24 ساعت مشاوره تصویری از 12 کارشناس برتر در این مجموعه گردآوری شده است. همچنین مسائل مربوط به طب اسلامی و طب جدید از دیگر مطالب این مجموعه است.

در بخش قرآن و عترت نیز نرم‌افزار «طنین وحی» تولید شده که اولین ترجمه نمایشی و تصویری قرآن کریم است. در این نرم‌افزار 160 هنرمند ترجمه قرآن حجت الاسلام والمسلمین قرائتی را به صورت فیلم نامه در استودیو اجرا کرده اند.

«کتابخانه معصومین» نیز در حوزه حدیث تهیه شده که شامل 4400 کتاب در قالب 9 لوح فشرده است و احادیث، سبک زندگی و تاریخ ائمه را جمع آوری کرده است.

در حوزه صحیفه سجادیه نیز سه محصول ارائه شده که شامل لغت نامه صحیفه، فرهنگ نامه موضوعی صحیفه شامل 1500 موضوع و نرم افزار صحیفه سجادیه می شود که شامل متن کامل 57 جلد و شرح و 37 جلد ترجمه صحیفه سجادیه می شود. همچنین فایل صوتی صحیفه سجادیه در این نرم افزار ارائه می شود.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از 21 اردیبهشت تا 4 خرداد در مصلای حضرت امام خمینی (ره) در حال برپایی است.

انتهای پیام

captcha