ترویج زندگی اسلامی به سبک تاجیکستان
کد خبر: 3813687
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۴

ترویج زندگی اسلامی به سبک تاجیکستان

گروه بین‌الملل ــ مسئول موسسه فرهنگی خانواده تاجیکستان، به تشریح فعالیت‌های این موسسه در دو زمینه انتشار آثار اسلامی و در زمینه آموزش سبک زندگی اسلامی پرداخت.

به گزارش ایکنا؛ عباس فاضل، دانش‌آموخته رشته علوم سیاسی از دانشگاه شهید بهشتی است. وی مدیر موسسه فرهنگی خانواده در دوشنبه تاجیکستان است که از سال 2013 فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی درباره فعالیت‌های این موسسه گفت: فعالیت‌های این موسسه در دو زمینه انتشار آثار اسلامی و نیز در زمینه آموزش سبک زندگی اسلامی است. در زمینه انتشار، ترجمه و تفسیر برخی سوره های قرآن مانند بقره، فرقان، یاسین، ملک و سوره های دیگر که در مجالس بیشتر خوانده می‌شود را منتشر کرده‌ایم.

وی افزود: علاوه بر این، در حوزه خانواده در مباحث مربوط به ازدواج، شخصیت زن، خانواده و روابط همسران نیز موسسه ما فعالیت دارد. استقبال مردمی از دوره های آموزشی خانواده و فرزندپروری در موسسه ما بسیار خوب بوده است.

عباس فاضل درباره چگونگی تامین هزینه های موسسه گفت: هزینه های این موسسه بیشتر از طریق فعالیت های تجاری و حمایت مهاجران تاجیک در روسیه تامین می شود.

وی درباره روش تدریس قرآن در تاجیکستان گفت: قرآن‌آموزی در تاجیکستان هنوز به شیوه قدیمی است و بیشتر در مساجد انجام می‌شود. در سال‌های اخیر برخی دروس اسلامی مانند تاریخ اسلام به صورت محدود در مدارس تدریس می شود.

وی درباره آموزش زبان عربی در تاجیکستان گفت: آموزش عربی در مدارس به طور رسمی وجود ندارد و باید خارج از مدرسه آموخته شود.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از 21 اردیبهشت تا 4 خرداد در مصلای حضرت امام خمینی‌(ره) در حال برپایی است.

انتهای پیام

captcha