ضرورت تلاش در برگزاری محافل قرآن کنار جلسات اهل بیت(ع)
کد خبر: 3813817
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
رئیس جامعه المصطفی(ص) دهلی در پیامی به مسابقات قرآن هند اظهار کرد؛

ضرورت تلاش در برگزاری محافل قرآن کنار جلسات اهل بیت(ع)

گروه بین‌الملل ــ رئیس نمایندگی جامعه المصطفی (ص) العالمیه در هند با ارائه پیامی به مسابقات قرآن مدارس غیرانتفاعی کارگیل (شهری در شمال شبه قاره هند)، بر لزوم تلاش برای برگزاری محافل قرآن در کنار جلسات اهل بیت (ع) تأکید کرد.

تلاش در برگزاری محافل قرآن در کنار جلسات اهل بیت(ع)به گزارش ایکنا از هند؛ حجت‌الاسلام محمدرضا صالح (رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در هند) در پیامی به مناسبت اختتامیه مسابقات قرآن مدارس کارگیل اظهار کرد: اهمیت ماه رمضان بیشتر به دلیل نزول قرآن و پس از آن به دلیل روزه گرفتن است؛ زیرا خدا می‌فرماید که «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآن» آیه 581 سوره بقره؛ یعنی ماه رمضان ماه نزول قرآن است.

وی با اشاره به حدیث ثقلین از پیامبر اکرم (ص) که می‌‌فرماید «من در میان شما دو امانت نفیس و گرانبها باقی می‌گذارم؛ یكی کتاب خدا قرآن و دیگری عترتم، اهل بیت را» ادامه داد: اگر امروز بخواهیم به سفارش پیامبر عمل کنیم که فرمود قرآن و اهل بیت من از هم جدا نمی‌شوند، باید به همان میزانی که جلسات اهل بیت را برگزار می‌کنیم نسبت به برگزاری جلسات قرآن نیز کوشا باشیم.

صالح در بخش دیگری از این پیام افزود: تنها راه نجات از فتنه‌ها و خروج از آنها قرآن است؛ امام صادق در این باره به ما سفارش کرده که هر گاه فتنه‌ها مانند شب تاریک شما را فرا گرفت، راه نجات شما قرآن است.

ضرورت تلاش در برگزاری محافل قرآن کنار جلسات اهل بیت(ع)

جزءخوانی قرآن در هند

وی ادامه داد: هر کسی به دنبال کشف حقایق و پاسخ به مشکلات است باید به قرآن مراجعه کند؛ خدا در قرآن می‌فرماید که سؤالات شما را پاسخ می دهم؛ «آیاتٌ لِلسَّائِلِين» آیه هفتم سوره یوسف. همه مسلمانان برای گذشتن از همه مشکلات فردی و اجتماعی و به منظور دستیابی به قله‌های پیشرفت و سعادت نیازمند بازگشت به سرچشمه زلال وحی قرآنی هستند.

صالح اظهار کرد: پایه‌گذاری برپایی جلسات قرآن و مسابقات در ماه نزول قرآن، بازگشت به سرچشمه قرآن کریم است؛ اگر در روایات می‌خوانیم که حضرت حجت (عج) در هنگام ظهور دستور می‌دهد که در همه جا خیمه نماز برپا کنند، به تلاوت قرآن بپردازند و به دستورات این کتاب آسمانی عمل کنند، باید متوجه باشیم که ما به عنوان منتظران آن حضرت باید به تأسی از ایشان به برگزاری محافل قرآنی اقدام کنیم.

وی همچنین یادآور شد: برنامه قرآنی مؤسسه یادبود حضرت امام خمينی (ره) در شهر کارگيل با همکاری اساتيد و روحانيون این منطقه و در راستای آموزش و تبليغ قرآن در ماه رمضان برگزار شده که اقدامی بسيار ارزشمند و مبارک است.

گفتنی است مسابقات قرآن مدارس غیرانتفاعی کارگیل هند عصر روز گذشته 31 اردیبهشت (21 مه) در مدرسه شهید مطهری استان «برو» (واقع در دو کیلومتری کارگیل) برگزار شد.

انتهای پیام

captcha