نخستین نشست هماهنگی ستاد دهه كرامت فارس برگزار شد
کد خبر: 3813874
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸

نخستین نشست هماهنگی ستاد دهه كرامت فارس برگزار شد

گروه اجتماعی ــ نخستین نشست هماهنگی ستاد دهه كرامت استان فارس با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، نخستین نشست هماهنگی ستاد دهه كرامت استان فارس، امروز، اول خردادماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار شد كه در آن برنامه‌های دستگاه‌های مختلف در این ایام مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر لزوم كیفی‌سازی این برنامه‌ها تأكید شد.
حجت‌الاسلام میثم همایی، معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های فارس در این جلسه با اشاره به اینکه برنامه‌های ایام دهه كرامت را به مدارس علمیه سطح استان ابلاغ کرد‌ه‌ایم، گفت: ابلاغ برنامه‌ها به مدارس علمیه استان موجب برگزاری مراسم‌های بیشتری در مدارس علمیه استان شده است.
وی با بیان اینكه تهیه بروشور و پوستر به مناسبت دهه کرامت از جمله برنامه‌هایی است که به مدارس علمیه اعلام شده است، افزود: همچنین تجدید بیعت حوزویان با حضرت شاهچراغ(ع) نیز از جمله دیگر برنامه‌هایی است كه در این ایام انجام خواهد شد.
امینی، نماینده معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس نیز در این جلسه به برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم جشن در بین صلاتین ظهر و عصر در یگان‌های نیروی انتظامی، بازدید و دلجویی از دختران شهدای ناجا، برگزاری نقاشی، برپایی نمایشگاه‌های عفاف و حجاب، برگزاری جشن سالروز امام رضا(ع) در تمام یگان‌های انتظامی، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری سخنرانی با موضوع اخلاق، بازدید و ملاقات از خانواده شهدا و برگزاری جلسه بصیرت دینی با موضوع سبک زندگی اسلامی از جمله برنامه‌هایی بوده که در ایام دهه كرامت سال گذشته برگزار شده و امسال نیز این برنامه‌ها اجرا خواهند شد.
همچنین در ادامه این جلسه رضایی، معاون فرهنگی شهرداری شیراز گفت: در حیطه کاری شهرداری، در سال گذشته بیش از 80 برنامه را در شیراز اجرا کرده‌ایم که در حوزه اجتماعی پنج و در گردشگری 12 برنامه اجرا شده است.
وی افزود: امسال نیز همانند سال گذشته برنامه‌های بسیاری اجرا خواهد شد که در حیطه بخش فرهنگی خواهد بود، البته اجرای برنامه‌ها در بخش های دیگر نیز انجام خواهد شد.
معاون فرهنگی شهرداری شیراز به برپایی نمایشگاه در دهه کرامت اشاره كرد و گفت: نمایشگاه «مهربانو»، یك نمایشگاه فرهنگی هنری است که در روز دختر و همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) برپا خواهد شد.
وی با بیان اینكه برنامه‌های دهه كرامت در سطح شهر اجرا می‌شوند، گفت: همچنین 24 فرهنگسرا در شیراز وجود دارد که برخی از برنامه‌های دهه كرامت نیز در این مكان‌ها برگزار خواهند شد.
رضایی بیان کرد: شهرداری شیراز بسیار مشتاق بوده که با ارگان‌ها و سازمان‌ها همکاری کند البته اگر اجرای مراسم‌ها از جنس برنامه های شهری باشد.
سید‌عبدالعلی سعادت، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس نیز در ادامه این جلسه گفت: در سال گذشته یك هزار نفر از مددجویان را به مشهد مقدس و 600 نفر از دختران را به اردوی آموزشی اعزام کرده‌ایم.
وی بیان كرد: فضاسازی در کانون‌های فرهنگی، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب، تجلیل از دختران در زمینه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌هایی بوده که در سال گذشته به مناسبت دهه كرامت برگزار شده است، امسال نیز سعی می‌کنیم این برنامه‌ها با کیفیت بیشتری برگزار كنیم.
انتهای پیام

captcha