روابط‌عمومی‌ها به اصحاب رسانه نگاه گزینشی نداشته باشند
کد خبر: 3813877
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸

روابط‌عمومی‌ها به اصحاب رسانه نگاه گزینشی نداشته باشند

گروه اجتماعی - نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: روابط عمومی‌ها و دستگاه‌های دولتی به اصحاب رسانه نگاه گزینشی نداشته باشند، لذا خواسته من از روابط عمومی‌ها این است که ارتباطات خود را جناح‌بندی نکرده و از ظرفیت همه رسانه‌ها استفاده کنند؛ چراکه همه خبرنگاران برای ما قابل احترام است.

روابط‌عمومی‌ها به اصحاب رسانه نگاه گزینشی نداشته باشند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدمهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، امروز، اول خرداد در نشست مشترک روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی با اصحاب رسانه که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، گفت: فعالیت رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها کارشان مرتبط و آمیخته با یکدیگر است که با برگزاری این نشست‌ها تعامل بین این دو مجموعه بیشتر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه فعالیت روابط عمومی‌ها به رسانه و فعالیت رسانه به روابط عمومی‌ها بستگی دارد، اظهار کرد: روابط عمومی‌ها و دستگاه‌های دولتی به اصحاب رسانه نگاه گزینشی نداشته باشند، وقتی اسم رسانه می‌آید یعنی اینکه همه باشند، خواسته من از روابط عمومی‌ها این است که ارتباطات خود را جناح‌بندی نکرده و از ظرفیت همه رسانه‌ها استفاده کنند؛ چراکه همه خبرنگاران برای ما قابل احترام است.
مقدسی ادامه داد: روابط عمومی‌ها وظیفه دارند تمام زحمات مجموعه اداره محل خدمت را به عموم مردم اطلاع‌رسانی کنند، برخی از کارخانجات و هیئات مدیره‌ها اثرگذاری و جایگاه روابط عمومی را نمی‌دانند، در نمایشگاه‌ها حضور پیدا نمی‌کنند و در را روی خود بسته‌اند و در فضای محدودی فعالیت دارند.
نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز دنیای ارتباطات است و اثرگذاری و اثربخشی این است که بتوانید مجموعه خود را به خوبی در قالب استفاده از فرصت نمایشگاه و رسانه‌ها معرفی کنید. روابط عمومی‌ها باید از تمام ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنند، انعکاس اخبار کارخانجات روزنه‌های امید را در دل مردم زنده می‌دارد و نقاط قوت و ضعف مشخص می‌شود.
وی پیشنهاد داد: می‌توانیم پس از ماه مبارک رمضان میزبان هیأت رییسه روابط عمومی‌های استان در مجلس شورای اسلامی باشیم.
به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی هم در این جلسه گفت: در استان مرکزی 136 رسانه بومی مجوزهای لازم را برای فعالیت دریافت کردند، از این تعداد 104 رسانه مکتوب هستند که متأسفانه تنها 10 درصد آنان به لحاظ تنگناهای مالی در حال حاضر فعالند.
وی از فعالیت 32 پایگاه خبری و 35 نماینده نشریات سراسری در استان خبرداد و افزود: همه خبرگزاری‌های فعال کشور نیز در استان نمایندگی دارند که این مهم نشان‌دهنده این است که در استان فعالیت رسانه در سطح مطلوبی قرار دارد.
دانشی تعامل حداکثری با مطبوعات و خبرگزاری‌ها را وظیفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و اضافه کرد: در عرصه‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای بخش‌های مختلفی همچون خبر، تحلیل، تولید محتوای فرهنگی و علمی، گزارش و ... وجود دارد اگر که خبرنگاری در همه بخش‌ها حرفه‌ای عمل کند نمی‌تواند بخش خبر را نیز به خوبی پوشش دهد اگر هم بتوانید رشد غیرمتوازن ایجاد می‌شود.
وی تأکید کرد: مطبوعات می‌توانند با کمک روابط عمومی‌ها رشد متوازن داشته باشند، اهالی رسانه‌ای متعلق به جناح‌های مختلف سیاسی و فکری هستند و تضارب آراء در این حوزه اجتناب‌ناپذیر است، چه بسا نقدها، تضارب آراء و تبادل اخبار می‌تواند سازنده باشد؛ انسجام مطبوعاتی در استان متاسفانه در سطح خوبی نیست و بعضا مشکلاتی ایجاد می‌کند، عدم استفاده خوب از ظرفیت‌ها منتج به رشد و تعالی نمی‌شود.
انتهای پیام

captcha