نمایشگاه بین‌المللی قرآن نیاز به بازمهندسی جدی دارد
کد خبر: 3813916
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
حسن بیادی گفت:

نمایشگاه بین‌المللی قرآن نیاز به بازمهندسی جدی دارد

گروه دانشگاه ــ فعال سیاسی و قرآنی با بیان اینکه ارزش‌های ایکنا را به خوبی نتوانستیم در نمایشگاه قرآن به نمایش بگذاریم، گفت: ما خیلی بهتر می‌توانیم از ظرفیت این خبرگزاری در نمایشگاه قرآن استفاده کنیم.

حسن بیادی، فعال سیاسی و قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا؛ درباره تفاوت نمایشگاه امسال با دوره‌های پیشین آن، بیان کرد: بنده از سال‌های اول برپایی نمایشگاه قرآن در این فضا حضور داشته و دارم. در دوره‌های نخستین نمایشگاه زحمات زیادی کشیده شد تا نمایشگاه قرآن به صورت یک نمایشگاهی منطقی و قابل بهره‌برداری به منصه ظهور برسد، اما فکر می‌کنم چندین سال است نمایشگاه در سراشیبی افت عملکرد افتاده و از ارزش واقعی و اولیه آن کاسته شده است.

اهمیت بخش تربیتی بر آموزشی

وی افزود: امروز نمایشگاه بین‌المللی قرآن نیاز به یک بازمهندسی جدی دارد. دوره‌های اول برگزاری آن، به صورت فروشگاهی برگزار می‌شد و خیلی تلاش شد تا به نمایشگاه تبدیل و از حالت فروشگاهی خارج شود. الحمدلله همین اتفاق هم افتاد، اما اکنون چند سالی است شاهدیم که سیر نزولی را طی می‌کند.

وی درباره نقطه قوت بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: همانطور که اشاره شد در نمایشگاه امسال بخش تربیتی کمتر از آموزشی نمود داشته و بیشتر از آموزش به تربیت نیاز داریم. کار درست هم همین است، البته جهت توسعه سرمایه‌های نیروی انسانی و فرهنگ لازم است که آموزش‌مان توأم با تربیت آموزشی باشد که به ارائه سبک زندگی قرآنی، اسلامی و سبک زندگی اهل بیت (ع) به روش روز بپردازد؛ یعنی مؤلفه‌های فرهنگی الهی در ۱۴۰۰ سال پیش را بیاوریم و به سبک امروزی تبدیل و قابل بهره‌برداری منطقی کنیم. در بحث تربیت این‌گونه مدیریت و عمل کردن به برنامه‌های از پیش تعیین شده می‌تواند هنر مدیریتی و مؤثری را هم در بر داشته باشد.
 
غرفه‌هایی که یشتر نمایشگاه عکس هستند
 
بیادی همچنین با ارائه پیشنهادی افزود: در کشور سازمان‌های با ارزشی وجود دارند که می‌توانند در نمایشگاه نقش آفرینی کنند، اما متأسفانه ضعیف عمل می‌کنند، به طور مثال غرفه آستان قدس، حوزه‌های علمیه، موسسات مربوط به وزارت ارشاد بیشتر تبدیل به نمایشگاه عکس و کتاب شده‌اند و یا دیگر سازمان‌هایی که تنها به ارائه نشریات می‌پردازند و موضوعاتشان هیچ ربطی به نمایشگاه ندارد. این‌ها می‌توانند موثرتر و کاربردی‌تر با ورود به زمینه‌های دیگر، به شکلی مطلوب در نمایشگاه ظاهر شوند.

وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی یا همین خبرگزاری قرآن دیگر مراکزی هستند که خیلی بهتر می‌توان از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد. به عقیده من فعالیت‌های خبرگزاری ایکنا آن‌گونه که باید در نمایشگاه قرآن به تصویر کشیده نمی‌شود. این حضور می‌تواند به گونه‌ای باشد که تمام ظرفیت آن به نمایش دربیاید. متاسفانه تا کنون در مدیریت‌های مختلف ارزش‌های ایکنا را به خوبی نتوانستیم در نمایشگاه قرآن به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام
captcha