احزاب لبنان کنفرانس معامله قرن در بحرین را محکوم کردند
کد خبر: 3813977
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲

احزاب لبنان کنفرانس معامله قرن در بحرین را محکوم کردند

گروه بین‌الملل – احزاب و نیروهای ملی لبنان در بقاع، ضمن بیانیه‌ای کنفرانس موسوم به امنیت و شکوفایی که با مدیریت آمریکا قرار است در ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیر) در راستای زمینه‌سازی اجرای «معامله قرن» در رابطه با چالش‌های میان فلسطین و رژیم صهیونیستی در بحرین برگزار گردد، را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار؛ احزاب لبنان این کنفرانس را اقدامی ننگین در راستای ادغام مسالمت‌آمیز اسرائیل در بافت عربی به عنوان یک پدیده طبیعی با چشم پوشی از وقاحت تاریخ خونین این رژیم و اغتصاب حقوق مردم و مقدسات مسلمانان دانست.

احزاب لبنان با اشاره به اینکه مواجهه با رژیم صهیونیستی، مقابله‌ای تاریخی و حقوقی و وجودی میان یک طرح اغتصابی - استعماری و پروژه ملی و مردمی آزادیخواهانه است، ابراز داشت: ترامپ و نتانیاهو حق ندارند به آن وجهی اقتصادی و متمرکز بر امنیت و اهداف اقتصادی بدهند.

گفته می‌شود آمریکا و بحرین در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که منامه پایتخت بحرین طی روزهای سوم و چهارم مرداد میزبان نشستی با هدف جذب سرمایه‌گذار برای سرمایه‌ گذاری در مناطق فلسطین در راستای مرحله اول معامله قرن خواهد بود و در این کنفرانس نمایندگان دولت‌ها، جامعه مدنی و سرمایه‌گذاران برای آغاز اجرای بخش اقتصادی معامله قرن شرکت خواهند کرد.

کشورهای عربستان سعودی و امارات نیز در حالی از این کنفرانس استقبال کرده‌اند که گروه‌های فلسطینی قاطعانه با این کنفرانس مخالفت کردند و جنبش حماس مستقر در نوار غزه تحریم این کنفرانس را خواستار شد.

این در حالی است که وزارت خارجه امارات متحده عربی مدعی شده است که این کنفرانس، آینده مردم منطقه را تضمین می‌کند و هدفی بلند برای برطرف کردن رنج‌های مردم فلسطین تشکیل می‌دهد.
انتهای پیام
captcha