دشواری به تصویر کشیدن مفاهیم قرآنی
کد خبر: 3814015
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶
عرفاتی:

دشواری به تصویر کشیدن مفاهیم قرآنی

گروه جامعه ــ سرپرست شبکه قرآن با اشاره به اینکه مفاهیم قرآنی دریای بیکرانی است، گفت: به تصویر کشیدن این مفاهیم سخت است و باید کارگردان‌ها و هنرمندان بیشتری به آن بپردازند.

حجت‌‎الاسلام محسن عرفاتی، سرپرست شبکه قرآن، در بازدید از بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به استقبال خوب مردم از این نمایشگاه، گفت: شبکه قرآن و معارف سیما با اکثر شبکه‌های تلویزیونی به منظور اجرای برنامه ارتباط برقرار کرد و واحد مستقر شبکه قرآن در نمایشگاه در فواصل مختلف، برنامه‌های تلویزیونی این رویداد قرآنی را پخش می‌کند و بدین ترتیب برای برجسته کردن نمایشگاه قرآن در نظر مردم تلاش کردیم.

وی ادامه داد: مردم ایران اهل قرآن هستند. وقتی امکانات مهیا شود و آنان از وجود فضا و کالای خوب قرآنی مطلع شوند، حتماً در آن فضا حضور می‌یابند. البته در سال جاری اطلاع‌رسانی به خوبی انجام شد.

حجت‌الاسلام عرفاتی تصریح کرد: باید تلاش کنیم هم در عرضه کالا و هم در ارائه بسته‌های محتوایی نظر مردم را جلب کنیم و از طریق رسانه‌ این محصولات را به درستی معرفی کنیم.  

وی درباره ارزیابی جایگاه ایران در مورد عرضه محصولات رسانه‌ای در حوزه دین گفت: محتوای اسلام و تشیع اقیانوس بیکرانی است و با هیچ دینی قابل مقایسه نیست و عرصه رسانه نیز مبتنی بر تکنیک و تکنولوژی و فضای حرفه‌ای است که بیان مباحث دینی از طریق تصویر به شکلی که اصل محتوا حفظ شود کار راحتی نیست.

سرپرست شبکه قرآن بر پرهزینه بودن تولیدات رسانه‌ای دینی نیز اشاره کرد و ادامه داد: برای نمونه وزیر اعلام مصر چند سال قبل به سازمان صداوسیما آمد و گفت که مصر محل تضارب فرهنگ‌های رسانه‌ای قاره‌های اروپا، آفریقا و آسیاست، اما پر‌بیننده‌ترین سریال دهه‌های اخیر در مصر سریال یوسف پیامبر(ع) بوده است و با توجه به دوبله قوی این سریال، استقبال از آن به حدی بود که شهر قاهره هنگام پخش سریال خلوت می‌شد. بنابراین، ساخت یک اثر قوی در حد و اندازه سریال مذکور هزینه‌بر است.

عرفاتی ضمن بیان کم بودن تولیدات فاخر رسانه‌ای در حوزه دین گفت: در این حوزه کار کرده‌ایم، اما با توجه به نیاز جهانی، ناچیز است و باید کارگردان‌ها و هنرمندان بیشتری وارد این حوزه شوند. هر کسی باید در عرصه خود فعالیت کند و نباید تصور شود که فقط عده‌ای می‌توانند در حوزه تولیدات دینی کار کنند، بلکه افراد مختلفی که تجربه‌های مختلف حرفه‌ای در حیطه رسانه‌ دارند، باید در این حوزه کار کنند. امثال آقای سلحشور کم‌اند. پس، از همه فعالان حوزه رسانه دعوت می‌کنم به جای فکر کردن به درآمدهای آنی، به فعالیت‌های ماندگار قرآنی بیندیشند.

وی در پایان گفت: هر کسی که مسئول انجام کار قرآنی در حوزه خود است، می‌تواند در عرصه قرآن و محصولات قرآنی تحول رسانه‌ای ایجاد کند. همه باید از خود بپرسیم برای قرآن چه کرده‌ایم؟ یقین بدانید هر کس برای قرآن برنامه‌ریزی کرده سربلند شده است.

انتهای پیام 

captcha