حمایت از ترویج قرآن در شهر تهران با تشکیل شورای عالی قرآن شهرداری
کد خبر: 3814035
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
ابراهیم شیخ بیان کرد:

حمایت از ترویج قرآن در شهر تهران با تشکیل شورای عالی قرآن شهرداری

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران امسال را یکی از پربارترین سال‌های حضور شهرداری تهران در نمایشگاه بین‌المللی قرآن دانست و گفت: در نظر است طی سال‌های آینده از طریق تشکیل شورای عالی قرآن، از ترویج قرآن در شهر تهران حمایت بیشتری شود.

حمایت از ترویج قرآن در سطح شهر تهران با تشکیل شورای عالی قرآن شهرداری

ابراهیم شیخ، معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به دلایل ضعف تبلیغات شهری نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: یکی از نقاط ضعف نمایشگاه قرآن، ناهماهنگی بین نهاد‌ها و بخش‌های مختلف قرآنی است و از دلایل دیگر اینکه تاکنون نتوانسته‌ایم در شهرداری تهران با شهروندان درباره نمایشگاه قرآن ارتباط مؤثر برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی قرآن جای رشد و توسعه بیشتری دارد، اظهار کرد: در حوزه هنری وقتی به بازار و فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنیم، به طور طبیعی آثار هنری با موضوعات قرآنی بیشتری را عرضه می‌کنند و به فروش می‌رسانند و این عرضه محدود محصولات در نمایشگاه بر جذب مخاطبان اثر می‌گذارد.

شیخ بیان کرد: در شهرداری تهران زمینه‌های خوبی را فراهم کردیم که نمایشگاه قرآن با کیفیت مناسب برپا شود و قرار است در سال‌های آینده با تشکیل شورای عالی قرآن، از ترویج قرآن در شهر تهران حمایت بیشتری شود.

قوی‌ترین سال‌های حضور شهرداری تهران

وی بیان کرد: امسال یکی از قوی‌ترین سال‌های حضور شهرداری تهران در نمایشگاه قرآن است و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآن در جامعه شورای عالی قرآن در شهرداری و شورای قرآن و عترت در مناطق تشکیل شده است.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران درباره برنامه‌های شهرداری برای ترویج قرآن در شهر تهران متناسب با ذائقه مخاطبان گفت: در شهرداری سعی می‌شود با ایجاد بستر و تسهیلات لازم زمینه‌های موفقیت مثل ایجاد فضا، نظافت، تهیه افطار و... فراهم شود، لکن از نظر محتوایی هم معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران زمینه را برای همکاری با هنرمندانی که در موضوعات قرآنی کار می‌کنند در بوستان‌هایی مثل بوستان نوروز، پل طبیعت، یا برج میلاد فراهم کرده است.

در ادامه علی محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ تهران، درباره ضعف تبلیغات محیطی و زیباسازی در شهر تهران گفت: سازمان زیباسازی در موضوعات مختلف شورا‌های تخصصی خاص خود را دارد و با نصب بیلبورد‌های تبلیغاتی، نمای ساختمان‌ها، المان‌ها و تبلیغات شهری به فعالیت می‌پردازد. ممکن است بعضی مصادیق کیفیت لازم را نداشته باشد، ولی هنر خطکش‌پذیر نیست.

وی اظهار کرد: نکته دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد این است که باید از نظر توده مردم به تبلیغات نگاه کرد. ممکن است از نظر هنرمند درجه یک بعضی کار‌ها در شأن شهروندان نباشد، ولی آن کار با توده مردم ارتباط برقرار کند.

سعادتی بیان کرد: فرایند تبلیغات محیطی طی چند سال گذشته روند رو به رشدی داشته و نقد‌های مردم یکی از نشانه‌های پیشرفت است. شاید چند سال قبل اصلاً حساسیتی در این زمینه وجود نداشت و مردم هر خوراک فرهنگی را می‌پذیرفتند. البته اگر تصاویر تبلیغات محیطی مربوط به ۱۰ سال قبل را با حال مقایسه کنیم، شاهد برآیند مثبتی خواهیم بود، اما تا نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.

انتهای پیام

captcha