فهم‌ معارف قرآنی از نیازهای اساسی جوامع اسلامی
کد خبر: 3814085
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱

فهم‌ معارف قرآنی از نیازهای اساسی جوامع اسلامی

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس آموزش و پرورش خرم‌دره گفت: یکی از نیازهای اساسی امروز بشریت و جامعه اسلامی فهم معارف قرآنی است و انس با کلام الهی سبب قرآنی شدن کردار و رفتار انسان‌ها می‌شود.

فهم‌ معارف قرآنی از نیازهای اساسی جوامع اسلامیبه گزارش ایکنا از زنجان، لعیا جعفری رئیس آموزش و پرورش خرم‌دره شامگاه دیروز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در محفل انس با قرآن کریم آموزش و پرورش این شهرستان گفت: با توجه به اینکه ماه رمضان ماه نزول قرآن است همه ما باید تلاش کنیم در این ماه عزیز از برکت قرآن کمال استفاده را برده و آن را سرلوحه و سرمشق کارهایمان قرار دهیم.
وی با تاکید بر ضرورت اهتمام جدی‌تر در حوزه فعاایت‌های قرآنی و مانوس شدن دانش‌آموزان با قرآن، تصریح کرد: انس با کلام الهی سبب قرآنی شدن کردار و رفتار انسان‌ها می‌شود.
جعفری ادامه داد: ماه رمضان بهترین فرصت عبودیت و اوج عبادت است زیرا در این ماه عزیز رسیدن روح به کمال الهی و نزدیکی به حق امکان پذیر می‌شود.
این مسئول با تاکید بر اینکه بی‌شک بهترین راه نجات بشر از شبهات و قدم گذاشتن در راه خدا مراجعه به آیات قرآنی است، تصریح کرد: خواندن با ترتیل سبب تقویت و تثبیت قلب هنگام شنیدن آیات الهی می‌شود.
وی در ادامه به تفسیرها و ترجمه‌های مختلف از ترتیل از جمله خواندن آرام، شمرده شمرده و متمایز گام به گام و آهنگین اشاره کرد و گفت: تقریبا اتفاق نظر است که خواندن با ترتیل جزئی از آداب ظاهری قرائت قرآن در کنار آداب باطنی است.
انتهای پیام
captcha