تدارک مهد خوشنویسی ایران برای نمایشگاه بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3814138
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین بیان کرد:

تدارک مهد خوشنویسی ایران برای نمایشگاه بین‌المللی قرآن

گروه هنر ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین از حضور ۴۰ نفر از خوشنویسان قزوینی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن خبر داد و گفت: کتابت جزء سی‌ام قرآن به همت خوشنویسان در این نمایشگاه در حال انجام است.

حضور ۴۰ نفر از خوشنویسان قزوینی در نمایشگاه بین المللی قرآن/کتابت جزء سی ام قرآن کریم

سیدمهدی حسینی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در گفت وگو با خبرنگار ایکنا، قزوین را پایتخت خوشنویسی عنوان کرد و گفت: خوشنویسانی در استان قزوین حضور دارند که چهره های برتر خوشنویسی ایران هستند، لذا با توجه به اینکه جای خالی خوشنویسی در فضای نمایشگاه بین‌المللی قرآن احساس می‌شد، طی هماهنگی‌های صورت گرفته، از ۴۰ خوشنویس ممتاز استان دعوت به عمل آمد آن‌ها نیز استقبال کردند و شاهد حضور پررنگ خوشنویسان در این نمایشگاه هستیم.

وی اظهار کرد: در این راستا کتابت جزء سی ام قرآن در نمایشگاه به همت خوشنویسان در حال انجام است و مردم نیز استقبال خوبی از این کار داشته‌اند و در نظر داریم با حمایت مسئولان و برگزارکنندگان نمایشگاه در سال‌های بعد حضوری پررنگ تر در نمایشگاه قرآن داشته باشیم.

حسینی با بیان اینکه امسال اولین سال است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در نمایشگاه بین‌المللی قرآن حضور می‌یابد، افزود: حضور این اداره کل در نمایشگاه قرآن هم جنبه فروشگاهی و هم نمایشگاهی دارد، باتوجه به اینکه صنعت چاپ و نشر امروزه پیشرفت خوبی داشته اما اصل، خلق آثار است که در دنیا مورد استقبال قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: خط برای انسان در وادی‌های مختلف دارای اهمیت است و با مطالعه زندگی بسیاری از بزرگان و ادبا درمی‌یابیم که بسیاری از آن‌ها در بحث خوشنویسی تبحر داشته‌اند و این نشان دهنده آرامشی است که خوشنویسی در انسان ایجاد می‌کند لذا باید افراد جامعه را به سمت فراگیری هنر خوشنویسی سوق دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین تصریح کرد: نمایشگاهی در این اداره کل به نام استاد مؤسس که خوشنویس و قاری قرآن است راه‌اندازی شده که آثار هنرمندان آنجا به نمایش گذاشته می‌شود و تاکنون نیز استقبال خوبی از سوی مردم برای مشاهده آثار هنرمندان در این نمایشگاه صورت گرفته است.

انتهای پیام

captcha