عقلانیت؛ مهمترین بعد حماسه خرمشهر
کد خبر: 3814190
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷

عقلانیت؛ مهمترین بعد حماسه خرمشهر

گروه اجتماعی- فرمانده هشت سال دفاع مقدس گفت: یکی از مهمترین ابعاد حماسه خرمشهر، عقلانیت در مدیریت صحنه‌های جنگ است و بدون تحلیل واقع‌بینانه از دفاع مقدس و جنگ نمی‌توانیم از عظمت آزادی خرمشهر درک درستی داشته باشیم.

عقلانیت؛ مهمترین بعد حماسه خرمشهربه گزارش ایکنا از مازندران سردار کمیل کهنسال از فرماندهان دفاع مقدس و جبهه مقاومت امروز دوم خردادماه در صبحگاه قرآنی نیروهای مسلح که در حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار شد، با گرامی‌داشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، گفت: همه ابعاد و جوانب این واقعه بزرگ تاریخی باید بهتر شناخته شود؛ زیرا آزادسازی خرمشهر دارای لایه‌های بسیار عمیق و کتابی قطور است.
 
وی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر دارای ابعاد اجتماعی، سیاسی، نظامی و ... است، افزود: یکی از مهمترین ابعاد حماسه خرمشهر، عقلانیت , مدیریت در صحنه‌های جنگ است و بدون تحلیل واقع‌بینانه از دفاع مقدس و جنگ نمی‌توانیم از عظمت آزادی خرمشهر درک درستی داشته باشیم.
 
کهنسال با اشاره به مقاومت ۳۳ روزه مردم و رزمندگان در خرمشهر، تصریح کرد: مقاومت عظیم مردمی، نقشه‌های دشمنان را در خرمشهر تغییر داد.
 
کهنسال با بیان اینکه شهدا در حضرت امام خمینی(ره) ذوب شده بودند و حرف و سیرو سلوکشان و راهشان، راه امام بود، گفت: شهید طوسی، بصیر و شهدای جبهه مقاومت به فرمان امام(ره) حرکت می‌کردند.
 
فرمانده دوران دفاع مقدس با طرح این سوال که چرا به کشور ایران حمله و تهاجم شده و جنگ بر آن تحمیل شده است، افزود: ماهیت دینی انقلاب اسلامی با منافع زرمندان و زورمندان منافات دارد و بندگی خدا سر سازگاری با منافع طاغوت ندارد.
 
وی با اشاره به اهداف صدام و دشمنان انقلاب اسلامی، افزود: سقوط جمهوری اسلامی ایران یکی از اهداف اصلی دشمنان و حامیان صدام بوده است و آنها مأمور بوده‌اند از طرف آمریکا، به ژاندارم منطقه تبدیل شوند.
 
کهنسال با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی، مستشاران نظامی راآمریکایی‌ها تشکیل می‌دادند، بیان کرد: نیروهای ارتشی در آن دوره تحت مدیریت نیروهای آمریکایی باید عمل می‌کردند که پس از انقلاب اسلامی، مدیریت به دست نیروهای ایرانی درآمد.
 
فرمانده هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه، مردم برای تأمین مواد غذایی با مشکل مواجه بودند، گفت: دشمنان انتظار نداشتند جمهوری اسلامی پا بگیرد و در جنگ و دفاع مقدس، ابهت ابرقدرت‌ها شکسته شد.
انتهای پیام
captcha