فرزندان حافظ قرآنم بهترین نعمت خدا هستند
کد خبر: 3814206
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
خانواده قرآنی شاه‌علی؛

فرزندان حافظ قرآنم بهترین نعمت خدا هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ خانواده شاه‌علی خانواده‌ای هستند که با عنایت پروردگار و تلاش خود موفق به تربیت دو حافظ قرآن شده‌اند و معتقدند چنین فرزندانی بهترین نعمت خداوندند.

در خانواده شاه‌علی دو فرزند به نام‌های محمدحسین و محمدطاها موفق به حفظ قرآن شدند. محمدحسین حافظ کل است و محمدطاها موفق به حفظ ۱۴ جزء از قرآن شده است. پدرومادر این دو نوجوان در لابه‌لای کلامشان نمی‌توانستند شعف و شادی خود را از اینکه دو فرزند قرآنی دارند پنهان دارند و این نعمت را از الطاف الهی می‌دانند و دعایشان این است که این مسیر در خانواده‌شان همچنان مستدام باشد. فرزندانشان یکی از علایق خود را حضور در محافل و مراسم قرآنی می‌دانند و به حضور در فضاهایی چون نمایشگاه قرآن کریم علاقه‌مندند.

پدر خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، داشتن چنین فرزندانی را توفیق الهی دانست و گفت: خانواده‌ها باید از کودکی آموزش حفظ و مفاهیم قرآن را برای فرزندان خود آغاز کنند، به این امید که فرزندان در آینده راه قرآن و مسیر خاندان اهل بیت(ع) را دنبال کنند.

مادر خانواده که انگیزه بسیاری برای تربیت قرآنی فرزندان دارد درباره اینکه چگونه متوجه استعداد فرزندان خود در این زمینه شده است، گفت: از سن هفت‌سالگی محمدحسین را در مؤسسه جامعة‌القرآن ثبت‌نام کردم و متوجه شدیم که استعداد خوبی برای حفظ قرآن دارد و وقتی با فرزند دیگرم در این زمینه تمرین کردم، این استعداد را درون او نیز یافتیم. باید خواسته ما از خداوند این باشد که ما را همواره همراه قرآن قرار دهد، زیرا قرآن بیمه‌ای است که می‌تواند ما را از ورطه گناه در دنیا و آتش دوزخ دور نگه دارد. در آیه‌های قرآن قیامت به تصویر کشیده شده است و باید بهراسیم از روزی که در قیامت پناهی جز اعمالمان نداریم. همان طور که در سوره اعراف آمده است، می‌دانیم که روز سختی در پیش داریم.

عکس ندارد**خانواده ای با دو حافظ قرآن/ فرزندان حافظم بهترین نعمت خدا هستند

یکی از فرزندان این خانواده محمدحسین شاه‌علی، متولد 1385، حافظ کل قرآن کریم و صد خطبه نهج‌البلاغه است که در سن هشت‌ سالگی موفق به حفظ کل قرآن شد.

وی در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن شرکت کرد و مدرک معادل مقطع کارشناسی را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است. همچنین در آزمون کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث شرکت کرده و مدرک کارشناسی را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخذ کرده و در حال حاضر نیز دانشجوی کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث است.

محمدحسین درباره شیوه حفظ قرآن گفت: روزانه یک صفحه و نیم از قرآن را حفظ و هر روز محفوظاتم را مرور می‌کردم و با عنایت خدا، کمک پدر و مادرم و مربیان مؤسسه جامعة القرآن، موفق به حفظ کل قرآن شدم. به سبک قاری شهیر مصری، استاد محمد صدیق منشاوی، تمرین کردم. همچنین به پژوهش‌های قرآنی علاقه دارم و در دانشگاه در این زمینه فعالیت می‌کنم.

فرزندان حافظ قرآنم بهترین نعمت خدا هستند

محمدحسین شاه‌علی درکنار حجت‌الاسلام محمدحسین طباطبایی(علم‌الهدی) حافظ کل قرآن کریم

وی در پایان به همسن‌وسالان علاقه‌مند به حفظ قرآن گفت: افرادی که می‌خواهند قرآن را حفظ کنند، بدانند که حضور در مؤسسه خوب یا فعال زیاد مهم نیست، بلکه علاقه و پشتکار اهمیت دارد و هر روز محفوظات خود را مرور کنند.

انتهای پیام

captcha