کمک ۱ میلیارد ریالی خیران در جشن گلریزان ماکو
کد خبر: 3814209
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶

کمک ۱ میلیارد ریالی خیران در جشن گلریزان ماکو

گروه اجتماعی - همزمان با مراسم جشن گلریزان شهرستان ماکو که برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد این شهرستان ترتیب یافت، یک میلیارد و 600 میلیون ریال جمع‌آوری شد.

کمک ۱ میلیارد ریالی خیران در جشن گلریزان ماکو

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، تقی یعقوبی، رئیس دادگستری شهرستان ماکو، عصر امروز، ۲ خرداد ماه، در مراسم جشن گلریزان این شهرستان با اشاره به اینکه درحال‌حاضر ۳۷ نفر در زندان ماکو واجد شرایط آزادی هستند، اظهار کرد: سال گذشته ۱۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد به کمک مردم خیر و نوع‌دوست از زندان آزاد شدند.
وی با بیان اینکه درحال‌حاضر بدهی زندانیان جرایم غیرعمد در این شهرستان بیش از 51 میلیارد ریال است، افزود: زندانیان واجد شرایط آزادی جرایم غیرعمد در شهرستان ماکو، بدهکاران مالی و مهریه هستند که تاکنون ستاد دیه استان و کشور برای آزادی آنها 707 میلون ریال کمک کرده است.
اهمیت انفاق در دین اسلام
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد هاشمی، امام جمعه ماکو نیز در ادامه این مراسم به اهمیت انفاق در دین اسلام اشاره کرد و گفت: برای انفاق در راه خدا، اجر و ثوابی بسیار و بی‌نهایت در نزد پروردگار متعال است و چه خوب است که این انفاق برای آزادی انسانی از بند زندان باشد.
وی تاکید کرد: کاهش جمعیت کیفری و جلوگیری از ورود افراد به زندان و به حداقل رساندن مجازات حبس و در مقابل استفاده از مجازات جایگزین از دغدغه‌های شخص مقام معظم رهبری است که باید بیش از این جامه عمل بپوشد.
امام جمعه ماکو افزود: می‌توان در همه بخشش‌ها و برای همه قشرهای نیازمند انفاق و کمک‌رسانی کرد، اما کمک به امر آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد و دستگیری از زندانیان در حقیقت انفاق هدفمند و شایسته است.
شایان ذکر است، در مراسم جشن گلریزان شهرستان ماکو که برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد این شهرستان ترتیب یافت، یک میلیارد و 600 میلیون ریال جمع‌آوری شد.
انتهای پیام

captcha